Předmět: Keramický design 2

» Seznam fakult » FDU » KDU
Název předmětu Keramický design 2
Kód předmětu KDU/MGKD2
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 11
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Vach Gabriel, Doc. MgA.
  • Kalivodová Markéta, MgA.
Obsah předmětu
Tento předmět si student navazujícího magisterského studia může zapsat jako svůj tzv. druhý ateliér. 1.- 13. - Stolní servírovací soubor - soupravy podnosů, misek, kompoziční řešení ústřední složené soupravy v materiálu. - Atypická souprava - koncepce např. přátelské soupravy pro 2 - 4 osoby, konvice, šálky, misky, popelník, váza, textil, sklo, v materiálu. - Seznámení s náplní a rozsahem práce v semestru - zadání hl. semestrálního projektu. Přípravné kresby. - Průběžná tvorba, korektury a konzultace zadaného projektu a všech seminárních úkolů. - Na základě kresebných skic výběr řešení a ověřování v hlíně. - Realizace sádrového modelu (slepá forma, odlití modelu, retušování). - Hlavní forma, lití, retušování, glazování, vypalování. - "Struktura"- plastický otisk, zvětšování. - Vyvzorování barevnosti. - Grafický otisk. - Finální směřování do dekoru. - Fotodokumentace, prezentace.

Studijní aktivity a metody výuky
Projektová výuka, Dialogická výuka, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Seminář
  • Kontaktní výuka - 130 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu) [3-8] - 10 hodin za semestr
  • Projekt individuální [40] - 60 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100] - 40 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 45 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
trukturace a zpracování rešeršní zprávy o kresebných postupech a komponování tvarové skici technických a technologických postupů finální výroby artefaktu navrhování variant s ohledem na správné propojení funkce a estetických kritérií výrobku
Odborné dovednosti
sepíše a vybaví vizualizacemi rešerši produktů v zadané tematické oblasti, naskicuje návrhové varianty vytvářeného produktu s ohledem k jeho technické funkčnosti a estetickým kvalitám, vybere nejvhodnější variantu s ohledem na zadání (styl a cílovou skupinu), zvolí odpovídající technologický postup výroby keramického nebo porcelánového setu, vytvoří model a finální výrobek v disciplíně keramický design na jednodnoduché zadání
Obecné způsobilosti
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi,
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice,
Výsledky učení
Odborné znalosti
sstrukturace a zpracování rešeršní zprávy, o kresebných postupech a komponování tvarové skici, technických a technologických postupů finální výroby artefaktu, navrhování variant s ohledem na správné propojení funkce a estetických kritérií výrobku, o způsobech komunikace se zadavatelem za účelem zjištění jeho požadavků
Odborné dovednosti
sepíše a vybaví vizualizacemi rešerši produktů v zadané tematické oblasti, naskicuje návrhové varianty vytvářeného produktu s ohledem k jeho technické funkčnosti a estetickým kvalitám, vybere nejvhodnější variantu s ohledem na zadání (styl a cílovou skupinu), zvolí odpovídající technologický postup výroby keramického nebo porcelánového setu, vytvoří model a finální výrobek v disciplíně keramický design na jednodnoduché zadání, svůj návrh a výběr předloží zadavateli a zdůvodní jej s ohledem na zadání a zjištěné požadavky
Obecné způsobilosti
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Prezentace práce studentů,
Individuální konzultace,
Přednáška s aktivizací studentů,
Seminární výuka (badatelské metody),
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností,
Prezentace práce studentů,
Obecné způsobilosti
Diskuse,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Seminární práce,
Průběžné hodnocení,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Výstupní projekt,
Praktická zkouška,
Obecné způsobilosti
Seminární práce,
Doporučená literatura
  • Kybalová, Jana. Kamenina v Čechách a na Moravě. 1. vyd. Praha : Panorama, 1993.
  • Peterson, S. The Craft and Art of Clay.
  • Rada, Pravoslav. Jak se dělá keramika. Praha : Mladá fronta, 1963.
  • Rada, Pravoslav. Keramika. 2007. ISBN 978-80-86858-45-6.
  • Rada, Pravoslav. Slabikář keramika. 1. vyd. Praha : Grada, 1997. ISBN 80-7169-419-3.
  • Rada, Pravoslav. Techniky keramiky. Vyd. 1. Praha : Aventinum, 1995. ISBN 80-85277-47-6.
  • Valenta, Ladislav. Keramická příručka. 2., V Silikátovém svazu 1., dopl. a upr. vyd. [Praha] : Silikátový svaz, 2007. ISBN 978-80-86821-49-8.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr