Vyučující
|
-
Tarant Zbyněk, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmět si zapisují studenti, kteří chtějí v příslušném akademickém roce ukončit studium v bakalářském programu Kulturní studia Blízkého východu. Jde o ústní zkoušku, jež se koná před komisí a každá její část obvykle trvá cca 15-30 minut. Vlastní průběh a další náležitosti jsou stanoveny Studijním a zkušebním řádem Západočeské univerzity v Plzni. Bakalářská zkouška se skládá ze čtyř částí: 1. Obhajoba bakalářské práce 2-3. Povinné předměty:KBS/DBBSZ Dějiny Blízkého východu a KBS/KABSZ Kulturní antropologie Blízkého východu 4. Povinně volitelné předměty: KBS/JUBSZ Judaismus nebo KBS/ISBSZ Islám nebo KBS/NSBSZ Náboženství starověkého Blízkého východu. Během přípravy na bakalářskou zkoušku má student možnost využít individuálních nebo skupinových konzultací s garanty jednotlivých disciplín, které se týkají okruhů zkoušky.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Demonstrace dovedností, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů, Samostudium literatury, Studium textů
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
- disponovat odpovídající šíří a hloubkou znalostí relevantních pro stanovené okruhy v jednotlivý předmětech státní závěrečné zkoušky |
Odborné dovednosti |
---|
- pracovat samostatně s dostupnými informačními zdroji, hodnotit jejich relevanci - soustřeďovat samostatně potřebné informace na základě stanovených tematických okruhů jednotlivých předmětů státní závěrečné zkoušky a koncipovat v tomto rámci náležitý výklad |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- dosáhnout ucelení a prohloubení odborných znalostí získaných během celého studia v rámci daných znalostních segmentů |
Odborné dovednosti |
---|
- pojednat v rámci stanovených tematických okruhů a ve stanoveném čase na odpovídající odborné i rétorické úrovni dané téma v rámci jednotlivých předmětů státní závěrečné zkoušky |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostatná práce studentů, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti |
---|
Analyticko-kritická práce s textem, |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti |
---|
Analyticko-kritická práce s textem, |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Ústní zkouška, |
Odborné dovednosti |
---|
Ústní zkouška, |
Obecné způsobilosti |
---|
Ústní zkouška, |
Doporučená literatura
|
-
Literatura je upřesněna na začátku semestru garantem předmětu. Rámcově odpovídá zdrojům používaným v předmětech, z jejichž obsahů se primárně skládají dílčí části státní závěrečné zkoušky..
-
On-line katalogy knihoven. On-line katalogy knihoven.
|