|
Lecturer(s)
|
-
Tihelková Alice, PhDr. Ph.D.
-
Hostýnek Tomáš, Mgr.
|
|
Course content
|
unspecified
|
|
Learning activities and teaching methods
|
Seminar
- Contact hours
- 52 hours per semester
|
| prerequisite |
|---|
| Knowledge |
|---|
| No prerequised subjects |
| disponovat základní znalostí evropského kulturního vývoje orientovat se v aktuálním kulturním dění anglofonních zemí orientovat se v klíčových literárních směrech a proudech orientovat se v základní anglicky psané odborné literatuře používat anglický jazyk na úrovni B2+ vysvětlit klíčová fakta z kulturního vývoje anglofonních zemí ve 20. století vysvětlit klíčová fakta z oblasti historie anglofonních zemí do 19. století žádné podmiňující předměty |
| disponovat znalostí anglického jazyka na stupni B2 podle SERR |
| orientovat se v základních morfologických a syntaktických kategoriích angličtiny |
| orientovat se ve funkčních stylech a jejich charakteristikách |
| identifikovat rozdíly mezi formální a neformální angličtinou |
| orientovat se v základní anglické jazykovědné literatuře |
| Skills |
|---|
| disponovat odbornými dovednostmi na stupni B2 podle SERR |
| porozumět anglickým textům z oblasti humanitních věd na populárně naučné úrovni |
| sumarizovat obsah anglického populárně naučného textu a identifikovat jeho hlavní myšlenky |
| identifikovat základní morfologické a syntaktické jevy v anglickém textu |
| překládat vybrané pasáže anglických textů do českého jazyka |
| vytvářet koherentní písemné texty v obecném jazyce |
| learning outcomes |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Students should be able to grasp business english lexis at the intermediate level of difficulty. Some understanding of business and commerce would help students a great deal. They should also be capable of formulating a letter/ email on a given commercial/ business issue, considering the fact that a great deal of teaching is carried out this way. |
| disponovat znalostí anglického jazyka na stupni B2+ podle SERR |
| rozumět morfosyntaktické charakteristice akademického textu |
| charakterizovat slovní zásobu a obraty typické pro akademický text |
| chápat fenomény koherence a koheze v aplikaci na akademické texty |
| disponovat znalostí anglického jazyka na stupni B2+ podle SERR |
| Skills |
|---|
| disponovat odbornými dovednostmi na stupni B2+ podle SERR |
| porozumět náročnějším anglickým akademickým textům z oblasti humanitních věd |
| sumarizovat obsah anglického akademického textu a identifikovat jeho hlavní myšlenky |
| efektivně do češtiny překládat slovní obraty charakteristické pro akademický styl |
| vytvářet kohezní a koherentní akademické texty |
| teaching methods |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Seminar |
| assessment methods |
|---|
| Skills demonstration during practicum |
|
Recommended literature
|
-
ALEXANDER, L. G. Essay and Letter Writing. Longman, 1995.
-
Jordan, R. R. Academic writing course : study skills in English. Harlow : Pearson Education Limited, 1999. ISBN 0-582-40019-8.
-
Legg, Miranda. Academic English. Hong Kong: Hong Kong University Press, 2014.
-
Macpherson, Robin. Základy anglické stylistiky. Praha: Academia, 2001.
-
Vince, Michael. Advanced langugage practice : English grammar and vocabulary : with key. Oxford : Macmillan, 2009. ISBN 978-0-2307-2703-8.
|