Vyučující
|
-
Vice William Bradley, PhD
-
Potočňáková Magdaléna, PhDr. Ph.D.
-
Quinn Justin, doc.
|
Obsah předmětu
|
Studenti se setkají s celou řadou děl z populární kultury, včetně dětské literatury, grafických románů, beletrie YA, scifi, hudby, televize a filmu. Prozkoumají, jak tyto díla řeší stereotypy, analogie, exotiku, mocenské vztahy a další dynamiku z Intercultural Toolbox. Budou analyzovat, jak postavy z děl řeší kulturní rozdíly - strategie, které používají, příklady, které uvádějí - naučí se je číst jako vzory pro mezikulturní komunikaci.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška, Seminář
- Kontaktní výuka
- 22 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 10 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 30 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analyzovat obrazy Čechů a jejich zeme v anglofonní kultuře |
Odborné dovednosti |
---|
Umět jak používat Intercultural Toolbox |
Umět uplatňovat teorii kulturní inteligenci |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
několika interkulturních transakcí v anglofonní popkultuře |
slabé hypotéze Sapir-Whorf a jak by to mohlo ovlivnit interkulturní komunikaci. |
Odborné dovednosti |
---|
číst popkulturu interkulturně |
spojovat výsledky učení z předmětů AKOI, APOS a AINT s anglofonní popkulturou |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Hodnotící metody |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Burnett, Frances Hodgson. The Secret Garden. 1911.
-
Cohen Sacha Baron. Borat. 2006.
-
Delpy Julie. 2 Days in Paris. 2007.
-
Gaiman Neil. Coraline. 2002.
-
Groenig Matt. The Simpsons. 1989.
-
Kondabolu Hari. The Problem with Apu. 2017.
-
Le Guin Ursula K. Coming of Age in Karhide. 1995.
-
Villaneuve, Dennis. Arrival. 2016.
|