|
Vyučující
|
-
Klečková Gabriela, Mgr. Ph.D.
-
Havránková Tereza, Mgr. Ph.D.
-
Skopečková Eva, doc. PhDr. Ph.D.
-
Hubáčková Iva, Mgr.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Diskurz a výuka ve třídě 2. Diskurz a učení žáků 3. Každodenní činnosti ve třídě 4. Zapojení žáků 5. Řízení třídy 6. Práce s výukovými materiály 7. Zpětná vazba 8. Řízení žáků 9. Interakce ve třídě
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Kooperativní výuka, Diskuse, Prezentace práce studentů, Demonstrace dovedností, Seminární výuka
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 10 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
| Odborné dovednosti |
|---|
| nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| popíše vhodnost využití anglického a českého jazyka ve výuce aj |
| zná jazykové prostředky pro vedení výuky v aj |
| Odborné dovednosti |
|---|
| používá vhodně anglický jazyk k řízení žáků |
| používá vhodně anglický jazyk k řízení procesů učení |
| komunikuje se žáky respektujícím způsobem |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
| mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Demonstrace dovedností, |
| Skupinová výuka, |
| Kooperativní výuka, |
| Prezentace práce studentů, |
| Diskuse, |
| Seminární výuka (badatelské metody), |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností, |
| Inscenační metody, hraní rolí, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Skupinová výuka, |
| Kooperativní výuka, |
| Demonstrace dovedností, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Průběžné hodnocení, |
| Sebehodnocení, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Sebehodnocení, |
| Průběžné hodnocení, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Sebehodnocení, |
| Průběžné hodnocení, |
|
Doporučená literatura
|
-
HUGHES, Glyn. Practical classroom English. Oxford, UK. 2008.
-
SCRIVENER, Jim. Classroom management techniques. Cambridge. 2012.
-
WALSH, Steve. Exploring classroom discourse: Language in action. Oxon, UK. 2011.
|