Vyučující
|
-
Karpíšková Šárka, Mgr.
-
Reynaert Barbora, Mgr. Ph.D.
-
Petrlíková Jarmila, PhDr. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Studenti si postupně si osvojí základní repertoár slovní zásoby a budou procvičovat jejich použití v konkrétních situacích. Osvojí si základní gramatické struktury. Probíraná témata: Where are you from?; describing people; clothes; holidays; the story behind the photo; One dark October evening - verb phrases; plans and dreams; let us meet again; what is the word? Patente and teenagers; fashion and shopping; lost weekend; no time for anything; superlative cities; How much is too much? Are you a pessimist? I'll never forget you; the meaning of dreaming Výcvik výslovnosti bude zaměřen na osvojení slov a frází tak, aby byly srozumitelné pro rodilé mluvčí. Bude věnován především praktickým aspektům anglické promluvy. Studenti se nejprve seznámí se systémem anglických fonémů (samohlásek, dvojhlásek, souhlásek) a s nejužívanějšími typy fonetické transkripce, a to prostřednictvím ukázek z originálních anglických zdrojů. Zároveň si osvojí pravidla a výslovnost anglického přízvuku ve slovech. Všechny zmíněné oblasti anglické výslovnosti jsou probírány a procvičovány na pozadí češtiny. Studenti tak mají možnost analyzovat a opravit nejčastější chyby ve výslovnosti. Zaměříme se rovněž na výcvik pravopisu a hláskování. Účastníci se budou jednoduchým způsobem zapojovat do interakce (párové, skupinové), Poslechové texty budou obsahovat výrazy, které se týkají účastníků samotných, jejich rodin a bezprostředního okolí. Texty budou namluveny pomalu a zřetelně. Texty ke čtení budou rovněž jednoduché, budou obsahovat většinu známých slov a jednoduché věty. Účastnící budou procvičovat psaní stručných jednoduchých textů (např. formální a neformální e-mail, foto blog, popis místa, kde žijí).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů, Studium textů
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předmět je určen pro studenty učitelství 1.stupně ZŠ. |
Znalost angličtiny minimálně na úrovni B1 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (SERR). B1 specifikace viz Společný evropský referenční rámec pro jazyky. |
Výsledky učení |
---|
osvojit si základní repertoár slovní zásoby a základních gramatických struktur; seznámit se se systémem anglických fonémů (samohlásek, dvojhlásek, souhlásek) a s nejužívanějšími typy fonetické transkripce; charakterizovat pravidla a výslovnost anglického přízvuku ve slovech. |
Odborné dovednosti |
---|
porozumět hovoru o základních tématech, jako osobní informace, rodina, nakupování atd.; porozumět základnímu obsahu prostých zpráv a sdělení; porozumět popisům událostí, pocitů a přáním v osobních dopisech; číst s porozuměním texty obsahující předvídatelnou informaci, jako jsou jízdní řády, jídelníčky, reklamy; komunikovat a reagovat v jednoduchých rutinních situacích; užívat jednoduché obraty k popsání sebe, své rodiny, vzdělání a práce; psát jednoduché texty. Fonetika a fonologie: přečíst text fonetické transkripce; objasnit základní fonetické a fonologické pojmy a vysvětlit jejich funkci a využití v jazyce; porovnat a zhodnotit jazykové prostředky psaného a mluveného textu; uplatnit zásady správné výslovnosti. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Hodnotící metody |
---|
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
6 průběžných testů; 1 závěrečný |
Doporučená literatura
|
-
Oxford studijní slovník. Výkladový slovník s českým překladem hesel.. Oxford: Oxford University Press,, 2010. ISBN 978-0-19-430-3.
-
COE, N., M. HARRISON & PATERSON, K. Oxford Practice Grammar. (s výkladem gramatiky v češtině).. Oxford: Oxford University Press,, 2008. ISBN 987-0-19-457975-9.
-
LATHAM-KOENIG, C., OXENDEN, C. & SELIGSON, P. English File. Pre-intermediate. Multipack A, third edition.. Oxford: Oxford University Press,, 2013. ISBN 978-0-19-451796-6.
|