|
Vyučující
|
-
Skopečková Eva, doc. PhDr. Ph.D.
-
Klečková Gabriela, Mgr. Ph.D.
-
Havránková Tereza, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Předmět se zaměřuje na aktuální problematiku ve výuce anglického jazyka, která vycházejí z témat objevujících se ve školské legislativě, v odborných publikacích a na konferencích v České republice i v mezinárodním kontextu (např. role angličtiny jako mezinárodního jazyka, trendy ve výukových materiálech, apod.).Studenti získají povědomí o vývoji a proměně oboru a nezbytnému požadavku celoživotního vzdělávání se.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Kooperativní výuka, Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Studium metodou řešení problémů, Studium textů, Seminář
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 20 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
| Odborné dovednosti |
|---|
| nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| popsat aktuální stav vybraného tématu |
| znát základní podtémata a problematiku vybraného tématu |
| vysvětlit důležitost vybraného tématu z pohledu výuky anglického jazyka |
| Odborné dovednosti |
|---|
| diskutovat proměnu profese |
| aplikovat teoretické poznatky daného tématu do plánování a vedení výuky |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Řešení problémů, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Skupinová výuka, |
| Kooperativní výuka, |
| Diskuse, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Řešení problémů, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Diskuse, |
| Kooperativní výuka, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Řešení problémů, |
| Diskuse, |
| Kooperativní výuka, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Průběžné hodnocení, |
| Výstupní projekt, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Sebehodnocení, |
| Výstupní projekt, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Sebehodnocení, |
| Výstupní projekt, |
|
Doporučená literatura
|
-
ALSAGOFF, Lubna et. al., eds. Principles and practices for teaching English as an international language.. New York, 2012. ISBN 9780415891677.
-
ELLIS, Rod. Language teaching research and language pedagogy.. Oxford, 2012. ISBN 9781444336108.
-
KERR, Philip. Philip Kerr's 30 Trends in ELT. Cambridge: Cambridge University Press. 2022.
-
MATSUDA, Aya. ed. Principles and practices of teaching English as an international language.. Londýn, 2012. ISBN 9781847697042.
|