Vyučující
|
-
Karpíšková Šárka, Mgr.
-
Klečková Gabriela, Mgr. Ph.D.
-
Reynaert Barbora, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Dovednosti učitele: management výuky, vedení hodiny v cizím jazyce, role cizího jazyka ve třídě, plánování výuky a příprava na hodinu a využívání vizuálních pomůcek. Výuka řečových dovedností: poslech s porozuměním a mluvení a jejich vzájemná integrace s důrazem na využití mezipředmětových vztahů. Komunikativní kompetence a její složky, implikace pro výuku.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů, Samostudium literatury
- Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
- 10 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 40 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
kAN / ME1 |
charakterizovat věkové zvláštnosti a způsoby učení se žáka 1. stupně; popsat principy a kroky výuky jednotlivých jazykových prostředků; rozumět odborné terminologii spojené s obsahem předmětu. |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat teoretické poznatky výuky jednotlivých jazykových prostředků při vlastní přípravě hodiny zaměřené na jednotlivé jazykové prostředky s ohledem na věk žáka a to jak individuálně tak i integrovaně; ohodnotit vlastní získané znalosti a dovednosti a popsat své silné stránky jakož i problémové oblasti v základních didaktických dovednostech učitele anglického jazyka 1. stupně; používat odbornou terminologii spojenou s obsahem předmětu. |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
vyjmenovat základní principy efektivního vedení hodiny v anglickém jazyce / včetně podstatných bodů v detailní přípravě na hodinu a základního jazyka komunikace ve třídě; vyjmenovat různé techniky vedení hodin; popsat principy a kroky postupu výuky daných řečových dovedností - poslechu s porozuměním a mluvení; najít nápady na různé praktické činností zaměřené na rozvoj poslechu a mluvení v různých zdrojích včetně Internetu; rozumět odborné terminologii spojené s obsahem předmětu. |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat základní principy efektivního vedení hodiny v anglickém jazyce /včetně detailní přípravy na hodinu a využívání základního jazyka komunikace ve třídě; vysvětlit a odůvodnit volbu různých technik vedení hodiny; aplikovat principy a kroky postupu výuky daných řečových dovedností - poslechu s porozuměním a mluvení při vlastní přípravě hodiny zaměřené na jednotlivé řečové dovednosti a to jak individuálně tak i integrovaně; vyhledat v odborné literatuře a na Internetu aktivity a ohodnotit jejich vhodnost ve vztahu k procvičování poslechu s porozuměním a mluvení; ohodnotit své učitelské dovednosti a popsat své silné stránky jakož i problémové oblasti v základních didaktických dovednostech učitele anglického jazyka; používat odbornou terminologii spojenou s obsahem předmětu. |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Hodnotící metody |
---|
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Seminární práce, |
Portfolio, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Obecné způsobilosti |
---|
Portfolio, |
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Test, |
Doporučená literatura
|
-
HADFIELD, J. & HADFIELD, C. Introduction to Teaching English. Oxford: Oxford University Press,, 2008. ISBN 978-0-19-441975-8.
-
MOIR, N.. Starting and Ending Lesson. Oxford: Oxford University Press,, 2009. ISBN 978-0-19-442299-4.
-
OLIVER, R. & PHILP, J. Focus on Oral Interaction.. Oxford: Oxford University Press,, 2014. ISBN 978-0-19-400084-0.
-
SLATTERY, M. & WILLIS, J. English for Primary Teachers: a handbook of activities and classroom language.. Oxford: Oxford University Press,, 2001. ISBN 0-19-437563-3.
-
Švecová, Hana. Listen and do. 1st pub. Oxford : Oxford University Press, 2006. ISBN 978-0-19-442240-6.
|