Vyučující
|
-
Havránková Tereza, Mgr. Ph.D.
-
Klečková Gabriela, Mgr. Ph.D.
-
Reynaert Barbora, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Výuka řečových dovedností: čtení s porozuměním a psaní a jejich vzájemná integrace s důrazem na využití mezipředmětových vztahů. Principy hodnocení řečových dovedností a jazykových prostředků, práce s chybou, nástroje hodnocení. Motivační strategie, rozvoj autonomie žáků, Evropské jazykové portfolio, Společný evropský referenční rámec pro jazyky. Výukové materiály (typy materiálů včetně učebnic, jejich hodnocení, zdroje, tvorba a adaptace materiálů).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů, Samostudium literatury
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 20 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 20 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 30 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
kAN / ME2 |
znát základní principy efektivního vedení hodiny v anglickém jazyce / včetně podstatných bodů v detailní přípravě na hodinu a základního jazyka komunikace ve třídě; znát různé techniky vedení hodin; znát principy a kroky postupu výuky daných řečových dovedností - poslechu s porozuměním a mluvení; umět používat doplňkové zdroje nápadů na praktické činnosti do hodin, např. odbornou literaturu a Internet znát základní odbornou terminologii spojenou s obsahem předmětu. |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat základní principy efektivního vedení hodiny v anglickém jazyce /včetně detailní přípravy na hodinu a využívání základního jazyka komunikace ve třídě; vysvětlit a odůvodnit volbu různých technik vedení hodiny; aplikovat principy a kroky postupu výuky poslechu s porozuměním a mluvení při vlastní přípravě hodiny zaměřené na jednotlivé řečové dovednosti a to jak individuálně tak i integrovaně; vyhledat v odborné literatuře a na Internetu aktivity a ohodnotit jejich vhodnost ve vztahu k procvičování poslechu s porozuměním a mluvení; ohodnotit své učitelské dovednosti a popsat své silné stránky jakož i problémové oblasti v základních didaktických dovednostech učitele anglického jazyka; používat odbornou terminologii spojenou s obsahem předmětu. |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
popsat principy a postupy výuky daných řečových dovedností - čtení s porozuměním a psaní; vysvětlit odbornou terminologii spojenou s hodnocením; znát nástroje hodnocení a sebehodnocení (včetně Evropského jazykového portfolia); popsat strategie a činnosti podmiňující rozvoj motivace a samostatnosti u studentů anglického jazyka; znát potřeby různých typů studentů inkluze; znát škálu výukových materiálů (včetně doplňkových) znát propojení RVP ZV se Společným evropským referenčním rámcem pro jazyky (SERRJ) a popsat jazykové úrovně podle SERRJ. |
Odborné dovednosti |
---|
aplikuje teoretické poznatky výuky daných řečových dovedností při vlastní přípravě hodiny zaměřené na jednotlivé řečové dovednosti a to jak individuálně tak i integrovaně; používá odbornou terminologii spojenou s hodnocením; ohodnotí vhodnost a nevhodnost nástrojů hodnocení z hlediska obsahu a formy; aplikuje teoretické poznatky při tvorbě nástrojů hodnocení jak řečových dovedností tak i znalostí; popíše strategie a činnosti podmiňující rozvoj motivace a samostatnosti u studentů anglického jazyka; analyzuje a zhodnotí užitečnost výukových materiálů na základě aktuálních kriterií tzn. vycházející z potřeb učebního kontextu (trendy, Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání (RVP ZV), potřeby různých typů studentů atd.); vysvětlí propojení RVP ZV se Společným evropským referenčním rámcem pro jazyky (SERRJ) a popíše jazykové úrovně podle SERRJ; ohodnotí své učitelské dovednosti a popíše své silné stránky jakož i problémové oblasti v základních didaktických dovednostech učitele anglického jazyka. |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Hodnotící metody |
---|
Ústní zkouška, |
Test, |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Portfolio, |
Doporučená literatura
|
-
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Stařeč: Infra, 2005. ISBN 80-86666-24-7.
-
Společný evropský referenční rámec pro jazyky : jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. 2. české vyd. Olomouc : Univerzita Palackého, 2006. ISBN 80-244-1425-2.
-
HADFIELD, J. & HADFIELD, C. Introduction to Teaching English. Oxford: Oxford University Press,, 2008. ISBN 978-0-19-441795-8.
-
Ioannou-Georgiou, Sophie; Pavlou, Pavlos; Maley, Alan. Assessing young learners. 1st pub. Oxford : Oxford University Press, 2003. ISBN 0-19-437281-2.
-
JANG, E. Focus on Assessment.. Oxford: Oxford University Press,, 2014. ISBN 978-0-19-400083-3.
-
Little, D. a Perclová, R. Evropské jazykové portfolio.. Praha, MŠMT, 2001.
-
Reilly, Jackie; Reilly, Vanessa. Writing with children. 1st pub. Oxford : Oxford University Press, 2005. ISBN 0-19-437599-4.
-
SLATTERY, M. & WILLIS, J. English for Primary Teachers: a handbook of activities and classroom language.. Oxford: Oxford University Press,, 2001. ISBN 0-19-437563-3.
|