Vyučující
|
-
Slavíková Marie, doc. PaedDr. CSc.
|
Obsah předmětu
|
Obsahem předmětu jsou tudíž otázky: a) hudebně teoretické z oboru didaktiky (otázky vzdělanosti učitele, druhů učení, kritérií výběru učiva, hudebnosti žáků včetně možností jejího rozvoje, metod a forem práce ve výuce, hodnocení v předmětu, osvědčených i současných trendů ve HV vzdělávání, včetně hudebně vědní literatury k tématům náležející, b) kurikulární dokument (RVPZV, RVPG) ve všech jeho přesahových i oborových složkách, včetně naplňování jeho obsahu konkrétními metodami i formami práce v HV, c) aktuální učebnice HV a jejich obsah.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Projekt individuální [40]
- 130 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Základní znalosti z oborové didaktiky, oborové pedagogiky a psychologie |
Odborné dovednosti |
---|
Užití znalostí z oborové didaktiky, oborové pedagogiky a psychologie v praxi |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Prohloubení si aktuálních vědomostí, dovedností a postojů v oblasti didaktiky hudební výchovy v procesu radikální proměny současné světové hudební kultury a se zaměřením na zákonitosti hudebně výchovného procesu ve škole a na interakci jeho činitelů |
Odborné dovednosti |
---|
Užití aktuálních vědomostí, dovedností a postojů v oblasti didaktiky hudební výchovy v procesu radikální proměny současné světové hudební kultury a se zaměřením na zákonitosti hudebně výchovného procesu ve škole a na interakci jeho činitelů |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Individuální konzultace, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti |
---|
Individuální konzultace, |
Diskuse, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Obecné způsobilosti |
---|
Individuální konzultace, |
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti |
---|
Praktická zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární práce, |
Kombinovaná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Doporučená literatura
|
-
Školské dokumenty RVP, aktuální učebnice hudební výchovy pro 2. stupeň základních škol a pro gymnázia..
-
Balada, J. Rámcový vzdělávací program pro gymnázia: RVP G [online].. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2007.
-
Cambell, Patricia Shehan. Music, education, and diversity : bridging cultures and communities. New York :Teachers College Press,, 2018. ISBN 978-0-8077-5882.
-
Coufalová, Gabriela, Ivo Medek a Jaromír Synek. Hudební nástroje jinak: netradiční využití tradičních hudebních nástrojů a vytváření jednoduchých hudebních nástrojů:[slyšet jinak].. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2013.
-
Kopecký, Jiří, Jaromír Synek a Vít Zouhar. Hudební hry jinak: hry se zvuky a elementární komponování:[slyšet jinak].. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2014.
-
O'Hara, Kenton. Consuming music together : social and collaborative aspects of music consumption technologies. Dordrecht :Springer, 2006. ISBN 978-90-481-7017-3.
-
Sedlák, František. Didaktika hudební výchovy na 2. stupni základní školy: učebnice pro posluchače pedagogických fakult. 2., část. upr. vyd.. Praha: SPN, 1984.
-
Synek, Jaromír. Didaktika hudební výchovy I.. Olomouc: Univerzita Palackého, 2004.
-
Šimanovský, Z. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi.. Praha: Portál, 1998.
-
Tichá, Alena. Hlasová výchova v dětském sboru prostřednictvím her a motivací. Praha:. Národní informační a poradenské středisko pro kulturu,, 2004.
|