Vyučující
|
-
Feiferlíková Romana, Mgr. et Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Základní intonační a hudebně sluchová cvičení pro: mollové stupnice, intervaly malé, velké zmenšené, zvětšené, složitější rytmické útvary.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s aktivizací, Přednáška, Seminář
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 5 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Vyjmenovat malé, zvětšené a zmenšené intervaly Vysvětlit intervalové složení mollových akordů a jejich obratů Popsat intervalové kroky v mollové stupnici |
Odborné dovednosti |
---|
Reprodukovat krátkou melodii a rytmický model Rozeznat durovou a mollovou melodii |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
Uplatňovat při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívat i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Používat intonační metody Stanovit opěrné písně a poukázat na možnosti jejich aplikace Rozpoznat a objasnit složitější rytmické útvary |
Odborné dovednosti |
---|
Aplikovat vybranou intonační metodu při zvukové realizaci mollové melodie z not Samostatně zapsat do not zahranou melodii Samostatně zapsat slyšený rytmus |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Seminární výuka, studium metodou řešení problémů, studium hudebních textů |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Ústní zkouška, |
Demonstrace dovedností při seminářích Portfolio Ústní zkouška |
Odborné dovednosti |
---|
Ústní zkouška, |
Ústní zkouška, portfolio, demonstrace při seminářích |
Obecné způsobilosti |
---|
Ústní zkouška, portfolio, demonstrace při seminářích |
Doporučená literatura
|
-
Výukový program Ear Master. 2019.
-
DANIEL, L. Intonace a sluchová výchova.. Olomouc: PF UP. ISBN 80-244-0480-X.
-
KOFROŇ, J. Učebnice intonace a rytmu.. Praha: Supraphon,, 1985.
-
KOLÁŘ, J. Intonace a sluchová výchova. I. díl, Část praktická.. Praha: Karolinum,, 1996. ISBN 80-7066-022-8.
-
Ladislav Daniel. Intonační cvičeni. Schott Music Panton, 2009.
-
PECHÁČEK, S. Vokální intonace a sluchová analýza. I.- IV.díl,. Praha: PF UK. ISBN 80-7290-261-X.
-
SYNEK. J. Didaktika HV.. Olomouc: PF UP, 2004. ISBN 80-244-0972-0.
-
VÁŇOVÁ, H. Didaktika hudební výchovy ve studiu učitelství pro 1. stupeň ZŠ.. Praha: PF UK, 2020.
-
VÁŇOVÁ. H. Průvodce učitele hudební výchovy tvořivou intonací.. Praha: UK PedF, 2004. ISBN 80-7290-155-9.
-
WELLS, J. C. English intonation: an introduction. 1st pub.. Cambridge: Cambridge University Press, 2006. ISBN 0-521-68380-7.
|