Předmět: Vektorová grafika pro vzdělávání

» Seznam fakult » FPE » KVK
Název předmětu Vektorová grafika pro vzdělávání
Kód předmětu KVK/VEKT
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Poláček Stanislav, MgA. Mgr.
  • Mašek Jan, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Specifika vektorové grafiky, typy výstupů používané v grafickém designu a současné vizuální kultuře. Illustrator- základy tvorby objektů (tahy, výplně). Illustrator- základy transformace objektů, práce s barvou. Illustrator- práce s vrstvami. Kombinace práce mezi programy. Kreativní práce s programy.

Studijní aktivity a metody výuky
Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Individuální konzultace, Samostatná práce studentů, Přednáška, Seminář
  • Kontaktní výuka - 39 hodin za semestr
  • Projekt individuální [40] - 40 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 30 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
orientovat se v prostředí OS Microsoft Windows;
Odborné dovednosti
experimentovat s výrazovými prostředky v digitálním prostředí;
Výsledky učení
Odborné znalosti
vysvětlit rozdíl mezi klasickou a počítačovou grafikou;
objasnit koncept počítačové grafiky;
vysvětlit a popsat rozdíl mezi vektorovou a bitmapovou grafikou;
popsat možnosti grafických programů pro tvorbu vlastních uměleckých projektů;
Odborné dovednosti
využívat tvůrčím způsobem grafické editory skupiny Adobe;
analyzovat výstup grafického programu z hlediska uměleckého zpracování;
navrhnout a vytvořit vlastní umělecký projekt v grafickém programu;
připravit a zrealizovat výstup z grafického programu na klasické a digitální médium;
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednáška s diskusí,
Diskuse,
Výuka podporovaná multimédii,
Individuální konzultace,
Skupinová konzultace,
Seminární výuka (badatelské metody),
Analyticko-kritická práce s textem,
Přednáška založená na výkladu,
Exkurze, soustředění, výuka v terénu,
Odborné dovednosti
Přednáška s aktivizací studentů,
Skupinová výuka,
Projektová výuka,
Prezentace práce studentů,
Samostatná práce studentů,
Seminární výuka (diskusní metody),
Cvičení (praktické činnosti),
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Průběžné hodnocení,
Odborné dovednosti
Seminární práce,
Portfolio,
Individuální prezentace,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Kombinovaná zkouška,
Praktická zkouška,
Sebehodnocení,
Doporučená literatura
  • Bhaskaran, Lakshmi. Podoby moderního designu : inspirace hlavních hnutí a stylů pro současný design. V Praze : Slovart, 2007. ISBN 978-80-7209-864-4.
  • Michálek, Ondrej. Mgie otisku. 2016. ISBN 978-80-7485-098-1.
  • Samara, Timothy. Grafický design : základní pravidla a způsoby jejich porušování. V Praze : Slovart, 2008. ISBN 978-80-7391-030-3.
  • Weinmann, Elaine; Lourekas, Peter. Adobe Illustrator CS2 : názorný průvodce. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2006. ISBN 80-251-1150-4.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr