|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Plán výuky Vstupní zjišťovací dotazník Základní terminologie z oblasti zákazu diskriminace Společensko-historické souvislosti zákazu diskriminace Mezinárodní dokumenty zakotvující požadavky na rovnost a zákaz diskriminace Rovnost a zákaz diskriminace v právu EU Rozbor právní úpravy rovnosti v mezinárodním a unijním právu Klíčová judikatura Úprava rovnosti a zákazu diskriminace v právním řádu ČR Antidiskriminační zákon Simulované případy dle vybraných diskriminačních důvodů Prezentace řešení Náměty de lege ferenda
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
E-learning, Kooperativní výuka, Projektová výuka, Dialogická výuka, Prezentace práce studentů, Skupinová konzultace
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 20 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 30 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - znát obecně vývoj českých i světových dějin |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - umět se vyjádřit v mluvených i psaných projevech jasně a srozumitelně |
| - prezentovat vhodným způsobem sám sebe před známým i neznámým publikem |
| - používat s porozuměním odborný jazyk |
| - vytvářet hypotézy |
| - navrhovat postupné kroky, zvažovat využití různých postupů při řešení problému |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
| mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| studenti: - si zapamatují odborné termíny, - identifikují a analyzují příčiny vedoucí k diskriminačnímu jednání, - srovnají jednotlivé důvody diskriminace, - zhodnotí význam antidiskriminačního zákona, - predikují další vývoj v oblasti boje s diskriminací |
| - zná odborné termíny a orientuje se v problematice diskriminace |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - identifikuje a analyzuje příčiny vedoucí k diskriminačnímu jednání |
| - zhodnotí význam antidiskriminačního zákona a souvisejících právních předpisů |
| - srovná jednotlivé případy diskriminace |
| - navrhne jejich řešení a predikuje v návaznosti na společenskou situaci další vývoj v oblasti boje s diskriminací |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
| mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| E-learning, |
| Projektová výuka, |
| Kooperativní výuka, |
| Skupinová konzultace, |
| Prezentace práce studentů, |
| Diskuse, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Ústní zkouška, |
|
Doporučená literatura
|
-
Antidiskriminační zákon.
-
Primární a sekundární legislativa Evropského společenství.
-
Ústava ČR, Listina základních práv a svobod.
-
Bobek, Michal,; Boučková, Pavla; Kühn, Zdeněk. Rovnost a diskriminace. 1. vyd. V Praze : C.H. Beck, 2007. ISBN 978-80-7179-584-1.
-
Boučková, P., Havelková, B., Koldinská, K., Kühn, Z., Kühnová, E., Whelanová, M. Antidiskriminační zákon. Komentář. Praha: C.H.Beck, 2010. ISBN 978-80-7400-315-8.
|