Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Cvičení 1. Řešení modelové situace zaměřené na polytraumatizovaného pacienta. 2. Řešení modelové situace zaměřené na popáleného pacienta. 3. Řešení modelové situace zaměřené na intoxikovaného pacienta. 4. Řešení modelové situace zaměřené na pacientku s probíhajícím překotným porodem. 5. Řešení modelové situace zaměřené na pacienta s akutní komplikací interního onemocnění. 6. Řešení modelové situace zaměřené na pacienta s akutní komplikací chirurgického onemocnění. 7. Řešení modelové situace zaměřené na pacienta s akutní reakcí na stres včetně paliativně relevantního pacienta. 8. Řešení modelové situace zaměřené na pacienta s náhlou zástavou oběhu - netraumatickou. 9. Řešení modelové situace zaměřené na pacienta s náhlou zástavou oběhu - traumatickou. 10. Řešení modelové situace zaměřené na dítě s náhlou zástavou oběhu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 20 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 20 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nejsou definovány |
Odborné dovednosti |
---|
provádět odborné výkony v neodkladné péči |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
nejsou definovány |
Odborné dovednosti |
---|
provádí kvalitně, bezpečně a s jistotou kardiopulmonální resuscitaci dětí a dospělých na modelu podle doporučených postupů ERC 2015 |
provádí kvalitně, bezpečně a s jistotou ošetření polytraumatizovaného pacienta dle algoritmu ABCDE |
provádí kvalitně, bezpečně a s jistotou ošetření pacienta s akutní komplikací diabetu mellitu |
pečuje o dětského pacienta v urgentní péči |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné dovednosti |
---|
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Doporučená literatura
|
-
European Resuscitation Council: Guidelines for Resuscitation 2025.
-
Vyhláška č. 55/2011 Sb., o činnostech zdravotních pracovníků a jiných odborných pracovníků, ve znění pozdějších předpisů..
-
Bulíková, Táňa. EKG pro záchranáře nekardiology. 1. vyd. Praha : Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5307-2.
-
Dobiáš, Viliam; Bulíková, Táňa. Klinická propedeutika v urgentní medicíně. 2., přepracované a doplněné vydání. 2021. ISBN 978-80-271-3020-7.
-
KNOR, J., MÁLEK, J. Farmakoterapie urgentních stavů. 4. vyd.. Praha: Maxdorf, 2024. ISBN 978-80-7345-810-2.
-
Mixa, Vladimír; Heinige, Pavel; Vobruba, Václav. Dětská přednemocniční a urgentní péče. Druhé, přepracované a doplněné vydání. 2021. ISBN 978-80-271-3088-7.
-
Šín, Robin; Štourač, Petr. Urgentní medicína. 2024. ISBN 978-80-7492-706-5.
-
Zemanová, Jitka; Gřegoř, Roman; Matouch, Petr; Vařeková, Vlasta. Technika v přednemocniční neodkladné péči v kostce. 1. vydání. 2023. ISBN 978-80-271-2835-8.
|