Course: Teaching Practice

» List of faculties » FZS » KOS
Course title Teaching Practice
Course code KOS/NPPRK
Organizational form of instruction Lesson
Level of course Master
Year of study not specified
Semester Winter and summer
Number of ECTS credits 2
Language of instruction Czech
Status of course unspecified
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Course availability The course is available to visiting students
Lecturer(s)
  • Bejvančická Petra, PhDr.
  • Horová Jana, PhDr. Ph.D.
  • Vaňková Milena, Mgr. Ph.D.
Course content
- Listening in the theoretical lessons. - Listening to teach in laboratories. - Listening in practical training. - Preparation of plans for lessons - theoretical lesson in professional lab, clinical workplace. - Evaluation of curricula. - Self-teaching activities. - The inclusion of interactive teaching methods. - Analysis of teaching. - Reflection and analysis of hours of listening comprehension and teaching their own students.

Learning activities and teaching methods
Practicum
  • Practical training (number of hours) - 40 hours per semester
  • Presentation preparation (report) (1-10) - 15 hours per semester
prerequisite
Knowledge
Passing teaching nursing subjects Methodology 1, 2.
charakterizuje strukturu pedagogických a psychologických vědních disciplín, objasní význam pojmů "výchova" a "vzdělávání
s využitím pedagogické diagnostiky zjistí počáteční znalosti, dovednosti a postoje studenta
stanoví studijní cíle studenta, podporujeho a vede k jejich realizaci
charakterizuje motivační činitele při výuce a povzbuzující hodnotící činitele a kritéria hodnocení
popíše jednotlivé změny na společenské úrovni, které ovlivňují proces výchovy a vzdělávání
Skills
vytváří konkrétní plány výuky a stanovuje hodnotící metody pedagogického procesu
dle rámcového zadání koordinuje činnost týmu
srozumitelně a přesvědčivě sděluje odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení
srozumitelně shrnuje názory ostatních členů týmu
Competences
N/A
N/A
N/A
N/A
N/A
N/A
N/A
N/A
N/A
N/A
N/A
N/A
N/A
N/A
Studenti : jsou schopni samostatně a odpovědně se rozhodovat v částečně známých souvislostech na základě rámcového zadání jsou schopni dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinovat činnost týmu a nést odpovědnost za jeho výsledky jsou schopni do řešení problémů zahrnout úvahu o jejich etickém rozměru
learning outcomes
Knowledge
vysvětlí zásady pedagogické diagnostiky, využíití stanoveného výukového cíle a popíše pro danou situaci nejvhodnější metodu hodnocení studenta
Vysvětlí aplikace teoretických poznatků a praktických dovedností z didaktiky v teoretické výuce ošetřovatelských předmětů a klinické praxe
Objasní význam aktivizačních metod ve vyučování
charakterizuje vývoj vzdělávací role sestry v ošetřovatelské praxi
Charakterizuje jednotlivé aktivizační metody využitelné ve výuce ošetřovatelských předmětů.
vysvětlí roli učitele, školní sestry, mentorky v praktické výuce
popíše nácvik vedení skupiny a zapojení nových vyučovacích metod do výuky.
Skills
využívá procesu vytváření konkrétních plánů výuky během výuky
vede studenta ke kritickému myšlení, kreativitě a seberaflexi
vede praktickou výuku studentů ošetřovatelství a demonstruje ošetřovatelské intervence
zjišťuje počáteční znalosti, dovednosti a postoje studenta a na jejich základě aplikuje výukový proces
používá komunikační dovednosti efektivně řešící problémové situace
provádí závěrečné hodnocení studenta
vede pedagogickou dokumentaci
stanoví studijní cíle studenta, podporuje jej a vede ho k jejich realizaci
navazuje kontakt se studentem a motivuje ho k efektivní spolupráci
využívá motivační dovednosti při pedagogickém procesu
na základě předem stanovených kritérií hodnotí studenta
používá motivující a povzbuzující hodnotící techniky
využívá teoretické znalosti k opodstatnění praktických dovedností
zajišťuje klidné a bezpečné prostředí pro výuku
vede studenta k odpovědnému přístupu k profesi
vytváří a podporuje partnerskývztah se studenty i s týmem při ošetřovatelské praxi
efektivně spolupracuje se vzdělávací institucí
Competences
N/A
N/A
N/A
N/A
N/A
N/A
Studenti: Jsou schopni samostatně získávat další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru. Jsou schopni srozumitelně shrnout názory ostatních členů týmu. Jsou schopni srozumitelně a přesvědčivě sdělovat odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení. Aplikují teoretické a praktické dovednosti v roli učitele, školní sestry, mentorky v praktické výuce Prokáží schopnost plánování teoretické a praktické výuky ošetřovatelských předmětů. Uplatňují hodnotící metody v teoretické i praktické výuce ošetřovatelských předmětů
teaching methods
Knowledge
Skills demonstration
Clinical practice under supervision
Internship
Skills
Clinical practice under supervision
Internship
Students' portfolio
Collaborative instruction
Lecture with visual aids
Interactive lecture
Competences
Interactive lecture
Cooperative instruction
Collaborative instruction
Skills demonstration
Discussion
Internship
Clinical practice under supervision
assessment methods
Knowledge
Skills demonstration during practicum
Portfolio
Continuous assessment
Self-evaluation
Skills
Self-evaluation
Continuous assessment
Skills demonstration during practicum
Competences
Self-evaluation
Continuous assessment
Skills demonstration during practicum
Recommended literature
  • ČÁBALOVÁ, Dagmar. Pedagogika. 1. vyd. Praha: Grada. 2011. 272 s. ISBN 978-80-247-2993-0..
  • CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. 1.vyd. Praha: Grada. 2007. 272 s. ISBN 978-80-247-1369-4..
  • SKALKOVÁ, Jarmila. Obecná didaktika. 2. vyd. Praha: Grada. 2007. 328 s. ISBN 978-80-247-1821-7..
  • SLAVÍK, Milan a kol. Vysokoškolská pedagogika. 1. vyd. Praha: Grada. 2012. 256 s. ISBN 978-80-247-4054-6..
  • ZORMANOVÁ, Lucie. Obecná didaktika pro studium a praxi. 1. vyd. Praha: Grada. 2014. 240 s. ISBN 978-80-247-4590-9..
  • ZORMANOVÁ, Lucie. Výukové metody v pedagogice. 1. vyd. Praha: Grada. 2012. 160 s. ISBN 978-80-247-4100-0..


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester