|
Vyučující
|
-
Kokošková Vendula, Mgr.
-
Lacinová Mirka, Mgr. BBA
|
|
Obsah předmětu
|
Gramatická témata: Předpřítomný čas vs. minulý čas Modální slovesa v různých významech (should/might/must/may) Budoucí čas: will vs. going to Trpný rod Podmínkové věty - 1. a 2. typ Frázová slovesa (základní) Nepřímá řeč (základy) Spojky a souvětí (and, but, because, although, when, if) Tematické okruhy slovní zásoby a komunikace: Práce, pracovní pohovory, brigády Řešení problémů (reklamace, ztracené věci) Plánování a rozhodování Popis budoucnosti, nadějí, cílů Média, technologie, sociální sítě Kulturní rozdíly, cestování, mezinárodní prostředí Životní styl, zdraví, životní prostředí Argumentace, vyjádření postojů a návrhů Řešení problémů, jednání, rozhodování Písemné projevy (formální dopis, žádost, zpráva, článek, shrnutí) Příprava na ústní projev: prezentace, diskuse, rozhovory na vyšší úrovni
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 26 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| popsat události v přítomnosti |
| identifikovat budoucí časy |
| identifikovat vztažné věty |
| rozlišit počitatelná a nepočitatelná podstatná jména |
| rozlišit přítomný prostý a průběhový čas |
| rozlišit výrazy množství |
| identifikovat předložky místa a času |
| rozlišit pořádek slov v otázkách a větách |
| Odborné dovednosti |
|---|
| popsat rodinné vztahy |
| popsat osobní údaje, každodenní život, denní režim |
| popsat svůj volný čas, zájmy, sport |
| vhodně konverzovat o tématu dovolená, cestování |
| používat vhodné fráze při nakupování, v restauraci |
| popsat cestu, orientovat se ve městě |
| správně vyplnit formulář |
| jednoduchým způsobem konverzovat v rámci small talk |
| vyjádřit souhlas/ nesouhlas |
| stručně popsat studium, univerzitní prostředí |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| rozlišit předpřítomný a minulý čas |
| identifikovat modální slovesa v různých významech |
| rozlišit budoucí čas - formy will and going to |
| idetifikovat trpný rod |
| rozlišit první a druhou podmímku |
| identifikovat základná frázová slovesa |
| identifikovat základní strukturu nepřímé řeči |
| rozlišit spojky a souvětí (and, but, because, although, when, if) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vyjádřit se k tématu práce, pracovní pohovory, brigády |
| řešit problémy (reklamace, ztracené věci) |
| plánovat a řešit problémy |
| popsat budoucnost, naděje, cíle |
| konverzovat na téma média, sociální sítě |
| popsat kulturní rozdíly, cestování, mezinárodní prostředí |
| hovořit na téma životní styl, zdraví, životní prostředí |
| efektivně argumentovat, vyjádřit postoje, návrhy |
| řešit problémy |
| napsat formální dopis, žádost, zpráva |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Samostatná práce studentů, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Samostatná práce studentů, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Samostatná práce studentů, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Test, |
| Průběžné hodnocení, |
| Formativní hodnocení, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Test, |
| Průběžné hodnocení, |
| Formativní hodnocení, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Test, |
| Průběžné hodnocení, |
| Formativní hodnocení, |
|
Doporučená literatura
|
-
Bohlke David with Stephanie Parker. Keynote Pre-intermediate Student's Book. Velká Británie, 2017. ISBN 978-1-337-27392-3.
|