|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1. - úvod do sylabu předmětu - organizace firmy - passiv 2. - oddělení ve firmě, kompetence pracovníků - vybavení kanceláře - vedlejší věty 3. - zaškolení pracovníků, bezpečnostní zásady na pracovišti - hospodářská korespondence (HK) - poptávka 4. - absence na pracovišti, nemoce, návštěva lékaře - E-learning HK - poptávka - HK: nabídka 5. - E-learning HK - poptávka, nabídka - vedlejší věty 6. - HK: objednávka - organizace plánování zásilky - podmínkové věty 7. - E-learning HK - objednávka - proces objednávky - vztažné věty 8. - obchodní telefonáty, zanechání zprávy na záznamníku - konjunktiv II - HK: faktura, dodací list 9. - prezentace produktu, služby, značka - užitek pro zákazníka 10. - příprava, účast na veletrhu, vyhodnocení účasti - HK: reklamace, stížnost 11. - E-learning HK: reklamace, stížnost - vyjádření současného děje - HK: upomínka 12. - E-learning: upomínka - prezentace, opakování 13. - test - prezentace Doplňkové informace pro studenty kombinované formy studia jsou v COURSEWARE.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Výuka podporovaná multimédii, Samostatná práce studentů, Cvičení
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 25 hodin za semestr
- E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
- 14 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 30 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 13 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 15 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| využít znalosti odpovídající předmětu UJP/NC5W |
| využít znalosti na úrovni B1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky |
| rozlišovat minulé časy |
| rozlišit tvary konjunktivu II v mluveném a písemném projevu |
| rozlišovat vztažné věty |
| rozlišit tvary trpného rodu |
| rozlišovat skloňování přídavných jmen ve všech tvarech |
| Odborné dovednosti |
|---|
| používat běžné gramatické struktury a slovní zásobu v situacích každodenního života |
| napsat souvislý srozumitelný text na obecné téma |
| vyjádřit svůj názor a obhájit ho v každodenním kontextu |
| shrnout informace v krátkých článcích a zprávách v každodenním kontextu |
| shrnout hlavní myšlenky týkající se běžných témat, se kterými se pravidelně setkává v práci, ve škole, ve volném čase |
| stručně vysvětlit a odůvodnit své názory a plány |
| napsat jednoduchý souvislý text na témata, která dobře zná nebo která ho osobně zajímají |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| rozlišovat základní terminologii odborného jazyka |
| rozlišovat věty vedlejší v mluveném projevu |
| vyjmenovat bezpečnostní zásady na pracovišti |
| rozlišovat v psaném i mluveném projevu vztažné věty, pasiv a konjunktiv |
| Odborné dovednosti |
|---|
| aplikovat osvojenou slovní zásobu do reálných komunikačních situací |
| vyhledat podstatné informace v textu z oblasti pracovního života |
| napsat obchodní poptávku, nabídku |
| prezentovat firmu na veletrhu |
| popsat produkt a služby |
| vhodně reagovat na obchodní telefonáty |
| shrnout nebo analyzovat informace získané poslechem odborného textu z oblasti pracovního života |
| vysvětlit svou absenci na pracovišti např. z důvodu návštěvy lékaře |
| popsat strukturu firmy a její oddělení |
| vyřídit proces objednávky |
| vyřídit stížnost a reklamaci |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Skupinová výuka, |
| Samostatná práce studentů, |
| E-learning, |
| Diskuse, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Demonstrace dovedností, |
| Prezentace práce studentů, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Skupinová výuka, |
| Samostatná práce studentů, |
| E-learning, |
| Diskuse, |
| Demonstrace dovedností, |
| Prezentace práce studentů, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Test, |
| Seminární práce, |
| Individuální prezentace, |
| Ústní zkouška, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Ústní zkouška, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Individuální prezentace, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Test, |
| Seminární práce, |
| Individuální prezentace, |
| Ústní zkouška, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Doporučená literatura
|
-
BLAŽKOVÁ, Blanka; OVESLEOVÁ Hana. Handelskorrespondenz Übungsbuch. Plzeň, 2015.
-
BRAUNERT, Jörg; SCHLENK. Unternehmen Deutsch Aufbaukurs Arbeitsbuch. Stuttgart, 2014. ISBN 978-3-12-675746-1.
-
BRAUNERT, Jörg; SCHLENK. Unternehmen Deutsch Aufbaukurs. Stuttgart, 2014. ISBN 978-3-12-675745-4.
-
Nekovářová, Alena; Fliegler, Dominique. Alltagssprache Deutsch : 30 moderních konverzačních témat. 1. vyd. Plzeň : Fraus, 2003. ISBN 80-7238-143-1.
-
RADĚVOVÁ, Zuzana. Cvičebnice německé gramatiky 1. Brno, 2003. ISBN 978-80-7358-099-5.
-
RADĚVOVÁ, Zuzana. Gramatika německého jazyka. Brno, 2008. ISBN 978-80-7358-098-8.
-
Voit, Heike. PONS Grammatik Deutsch kurz & bündig. 1. Aufl. Stuttgart : Ernst Klett Sprachen, 2002. ISBN 3-12-560634-9.
|