|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1. Časování sloves v préteritu. Studium na univerzitě. 2. Časování sloves v perfektu. Volný čas, koníčky. 3. Předložky s dativem a akuzativem. Nakupování. 4. Osobní zájmena. Bydlení. 5. Stupňování přídavných jmen: komparativ a superlativ, včetně nepravidelného stupňování. 6. Vedlejší věty časové ( "als" a "wenn"). Rozlišení a použití. Orientace ve městě. 7. Vedlejší věty účelové ("um...zu", "damit"). Vyjádření účelu. 8. Nepřímé otázky: Tvoření a použití. Cestování. 9. Trpný rod (Pasivum) v přítomném čase (Präsens): Základy tvoření a použití. 10. Modální slovesa v préteritu:** "können", "müssen", "dürfen", "sollen", "wollen", "mögen". 11. Spojky nepřímým pořádkem slov ve větě (např. "deshalb", "trotzdem", "dann") 12. Časové výrazy a předložky času:** "seit", "vor", "bis", "am", "um", "im". 13. Závěrečný test
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 20 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 6 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vyjmenovat předožky s dativem a akuzativem |
| rozlišit tvary rozkazovacího způsobu |
| rozlišovat časování modálních sloves |
| rozlišovat časování modálních sloves |
| rozlišovat užití pomocných sloves "haben" a "sein" v perfektu |
| rozlišovat užití pomocných sloves "haben" a "sein" v perfektu |
| rozlišovat tvoření větného rámce s použitím minulého času a modálních sloves |
| vyjmenovat pravidla pro vytvoření řadových číslovek |
| rozlišovat nominativ a akuzativ osobních zájmen |
| rozlišovat nominativ a akuzativ osobních zájmen |
| Odborné dovednosti |
|---|
| přiměřeně správně používat běžné gramatické struktury |
| shrnout informace v krátkých, jednoduchých textech |
| jednoduchým způsobem pohovořit o tématech, která souvisejí s každodenním životem i pomocí minulého času |
| jednoduchým způsobem pohovořit o tématech, která souvisejí s každodenním životem i pomocí minulého času |
| popsat byt a jeho okolí |
| jednoduchým způsobem vyprávět o budoucím povolání |
| popsat u lékaře svůj zdravotní stav |
| shrnout informace o ubytování a cestování |
| informovat o ročních obdobích a počasí |
| jednoduše popsat u lékaře svůj zdravotní stav |
| vyjmenovat části lidského těla |
| pojmenovat základní druhy oblečení |
| zjistit nebo předat informace |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| rozlišovat stupňování přídavných jmen a příslovcí |
| rozlišovat tvary přivlastňovacách zájmen |
| rozlišovat časování modálních sloves v přítomném čase a préteritu |
| vyjmenovat pravidla pro skladbu vedlejších vět po spojkách "wenn", "weil", "dass" |
| rozlišovat užití pomocných sloves "haben" a "sein" v perfektu |
| rozlišovat tvary konjunktivu pomocných sloves "ich hätte", "ich wäre" |
| vyjmenovat pravidla pro vytvoření řadových číslovek |
| rozlišovat tvoření větného rámce s použitím minulého času a modálních sloves |
| rozlišovat přímý a nepřímý pořádek slov ve věte |
| rozlišit tvary slovesa "werden" |
| rozlišovat nominativ a akuzativ osobních zájmen |
| rozlišovat zvratná slovesa |
| Odborné dovednosti |
|---|
| jednoduchým způsobem vyprávět o budoucím povolání |
| napsat jednoduchý životopis |
| reagovat na pozvání k různým příležitostem |
| shrnout informace o ubytování a cestování |
| představit sebe a členy rodiny |
| informovat o ročních obdobích a počasí |
| vyjadřovat své pocity, názory, porozumění, přání, plány |
| představit svůj studijní obor, fakultu, univerzitu, budoucí povolání |
| popsat byt a zařízení bytu, jeho okolí |
| analyzovat informace získané poslechem jednoduchého textu z oblasti osobního a pracovního života, módy, bydlení, stravování, cestování prostředky hromadné dopravy |
| popsat aktivity ve volném čase |
| popsat činnosti na úřadě, v bance |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Samostatná práce studentů, |
| Diskuse, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Samostatná práce studentů, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Samostatná práce studentů, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Test, |
| Průběžné hodnocení, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Test, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Test, |
|
Doporučená literatura
|
-
Sandra Hohmann, Lutz Rohrmann. Grammatik mal vier. Klett, Stuttgart, 2024. ISBN 978-3-12-674200-9.
|