|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Týden 1: Úvod do kurzu: Týdenní plán, podmínky, používání knihy, závěrečný test. Týden 2: Povídání o minulosti. Diskuze o psaní esejí. Týden 3: Diskuze o čtenářských strategiích: Parafrázování, skimming, scanning Týden 4: Diskuze k textu. Popis zážitků a pocitů. Používání intenzifikátorů. Prezentační schopnosti. Týden 5: Diskuze o přírodě a zvířatech. Týden 6: Diskuze k textu. Popis budov a architektury. Týden 7: Zločin a nahlášení zločinu. Týden 8: Nonverbální komunikace. Týden 9: Diskuze k textu. Týden 10: Popis osob: Fyzický vzhled, osobnost/charakter. Týden 11: Prázdniny a volnočasové aktivity. Týden 12: Revize Týden 13: Závěrečný test
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Prezentace práce studentů, Demonstrace dovedností, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 10 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 40 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 30 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| s jistotou ovládat všechny slovesné časy v prostém i průběhovém tvaru |
| správně používat modální slovesa |
| tvořit otázky |
| tvořit trpný rod |
| tvořit podmínkové věty |
| ovládat časové a místní předložky a další předložkové vazby |
| používat nepřímou řeč |
| stupňovat přídavná jména |
| použít běžná příslovce |
| správně používat členy |
| Odborné dovednosti |
|---|
| porozumět obsahu konverzace rodilých mluvčích |
| porozumět článkům na aktuální téma v novinách a na internetu |
| zapojit se do konverzace s rodilým mluvčím |
| vyjadřovat se plynule a srozumitelně o obecných konverzačních tématech |
| popsat své zážitky, pocity a dojmy |
| vyprávět souvisle příběh či děj |
| formulovat a zdůvodnit jasně své názory a postoje |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| rozlišit všechny běžné slovesné časy s větší jistotou |
| používat větší množství slovních spojení |
| identifikovat frázová slovesa a idiomy |
| používat pokročilejší jazykové prostředky pro vyjádření názorů a argumentace |
| Odborné dovednosti |
|---|
| porozumět článkům na aktuální téma v novinách a na internetu, jejich obsahu i postoji autora |
| pracovat s delšími a složitějšími texty |
| aktivně se účastnit diskuzí |
| vyjádřit a obhájit svůj názor i na kontroverzní témat |
| připravit a přednést prezentaci |
| moderovat navazující diskuzi |
| napsat esej nebo zprávu sdělující informace nebo udávající důvody na podporu určitého stanoviska nebo proti němu |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Samostatná práce studentů, |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Skupinová výuka, |
| Diskuse, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Skupinová výuka, |
| Diskuse, |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Samostatná práce studentů, |
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Diskuse, |
| Skupinová výuka, |
| Samostatná práce studentů, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Test, |
| Seminární práce, |
| Průběžné hodnocení, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Individuální prezentace, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Seminární práce, |
| Individuální prezentace, |
| Písemná zkouška, |
| Průběžné hodnocení, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Písemná zkouška, |
| Seminární práce, |
| Individuální prezentace, |
| Průběžné hodnocení, |
|
Doporučená literatura
|
-
Hewings, Martin. Advanced grammar in use : a self-study reference and practice book for advanced laernes of English : with answers. Cambridge : Cambridge University Press, 2005. ISBN 0-521-53291-4.
-
Natalie Bergman, M.A, Joan Deforeest, M.A., John Taylor, PhD. A7 Workbook Version 2014.
|