|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Týden 1: Úvod do kurzu: Podmínky; Diskuze o aktuálních událostech a kontroverzních tématech. Týden 2: Diskuze; Funkční jazyk. Týden 3: Diskuze k četbě 1 Týden 4: Diskuze; Funkční jazyk; Diskuze k prezentacím. Týden 5: Diskuze; Prezentace. Týden 6: Diskuze k četbě 2; Funkční jazyk. Týden 7: Diskuze k prezentacím. Týden 8: Diskuze; Funkční jazyk. Týden 9: Diskuze; Prezentace Týden 10: Diskuze k četbě 3; Funkční jazyk. Týden 11: Diskuze Týden 12: Revize Týden 13: Závěrečný test
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Prezentace práce studentů, Demonstrace dovedností, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 10 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 40 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 30 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| s jistotou ovládat všechny slovesné časy v prostém i průběhovém tvaru |
| správně používat modální slovesa |
| tvořit otázky |
| tvořit trpný rod |
| identifikovat vztažné věty |
| identifikovat podmínková souvětí |
| ovládat časové a místní předložky a další předložkové vazby |
| používat nepřímou řeč |
| rozpoznat druhý a třetí tvar přídavných jmen |
| rozpoznat členy |
| rozpoznat a používat běžná frázová slovesa |
| používat slovní zásobu při komunikaci v každodenních situacích |
| zvolit vhodné jazykové prostředky pro vyjádření vlastních názorů a argumentů |
| používat správnou výslovnost a intonaci |
| Odborné dovednosti |
|---|
| porozumět obsahu konverzace rodilých mluvčích |
| vyjadřovat se plynule a srozumitelně o obecných konverzačních tématech |
| popsat své zážitky, pocity a dojmy |
| formulovat a zdůvodnit jasně své názory a postoje |
| zapojovat se vhodně do diskuze, pohotově reagovat a přispívat k interakci s ostatními |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| používat všechny běžné slovesné časy s větší jistotou |
| používat více ustálených slovních spojení - kolokací |
| používat pokročilejší spojovací výrazy - příslovce, předložky a spojky |
| rozpoznat a používat více frázových sloves |
| rozpoznat a používat idiomy |
| používat širší slovní zásobu k obecným tématům |
| používat pokročilejší jazykové prostředky pro vyjádření názorů a argumentace |
| Odborné dovednosti |
|---|
| porozumět článkům na aktuální téma, jejich obsahu i postoji autora |
| pracovat s delšími a složitějšími texty |
| aplikovat vhodné čtenářské strategie |
| aktivně se účastnit diskuzí |
| vyjádřit a obhájit svůj názor i na kontroverzní témata |
| připravit a přednést prezentaci |
| napsat esej nebo zprávu sdělující informace nebo udávající důvody na podporu určitého stanoviska nebo proti němu |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Samostatná práce studentů, |
| Samostudium, |
| skupinové a individuální konverzace |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Diskuse, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Skupinová výuka, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Skupinová výuka, |
| Demonstrace dovedností, |
| Prezentace práce studentů, |
| Diskuse, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Samostudium, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| skupinové a individuální konverzace |
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Skupinová výuka, |
| Demonstrace dovedností, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Test, |
| ústní zkouška |
| Seminární práce, |
| Individuální prezentace, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Seminární práce, |
| Individuální prezentace, |
| ústní zkouška |
| Test, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Test, |
| Seminární práce, |
| Individuální prezentace, |
|
Doporučená literatura
|
-
DeForeest, Joan. A7 Workbook.
-
Walton, Richard; Bartram, Mark. Initiative : a course for advanced learners : student's book. 1st ed. Cambridge : Cambridge University Press, 2000. ISBN 0-521-57582-6.
|