|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1. Patterns in text. 2. Figures of speech. 3. Symbols and their interpretation. 4. Critical prose. 5. Critical poetry and essays. 6. Genre elements in selected text. 7. Reading drama. 8. Dystopian texts. 9. Understanding titles. 10. Interpreting texts and motifs. 11. Texts for children. Other worlds. 12. Texts about children. Silence and the unsaid. 13. Evaluation.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Studium metodou řešení problémů, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Samostudium literatury, Studium textů
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 10 hodin za semestr
- Nácvik dovedností [3/10]
- 16 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| rozumět čtenému textu minimálně na úrovni B2 dle SERR |
| pracovat se zadaným textem dle instrukcí |
| pracovat se slovníky |
| dohledávat dodatečné informace k zadanému textu |
| identifikovat a využít vhodné sekundární zdroje |
| rozpoznat archetypy a charakteristiky různých žánrů |
| identifikovat předtuchy a náznaky v textech |
| analyzovat vypravěče |
| srovnat vybrané prvky napříč texty |
| zasadit text do kontextu |
| analyzovat samotný text |
| Odborné dovednosti |
|---|
| přečíst kratší i středně dlouhé anglické texty v daném časovém rozmezí |
| vystihnout hlavní myšlenku zadaných textů |
| vyjádřit vlastními slovy své interpretace |
| vyjádřit domněnky |
| vyhledat v textech relevantní fakta a informace |
| najít potřebné informace v textu a využít je k tvorbě interpretace |
| používat správné pojmy při diskuzi o textech |
| identifikovat podobnosti a rozdíly napříč texty |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| archetypů a charakteristik probraných žánrů |
| identifikace předtuch a náznaků v textech |
| analyzovat vypravěče |
| srovnání vybraných prvků napříč textů |
| intertextuality |
| extratextuality |
| symbolismu, literárních prostředků a paralel |
| práce s textem a jeho významem |
| Odborné dovednosti |
|---|
| najít potřebné informace v textu a využít je k tvorbě interpretace |
| používat správné pojmy při diskuzi o textech |
| identifikovat podobnosti a rozdíly napříč texty |
| analyzovat a interpretovat text sám o sobě |
| analyzovat a interpretovat text zasazený do kontextu |
| interpretace textů a jejich částí |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Diskuse, |
| Samostudium, |
| Řešení problémů, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Skupinová výuka, |
| Samostatná práce studentů, |
| Seminární výuka (badatelské metody), |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Řešení problémů, |
| Skupinová výuka, |
| Diskuse, |
| Samostudium, |
| Samostatná práce studentů, |
| Seminární výuka (badatelské metody), |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Řešení problémů, |
| Skupinová výuka, |
| Diskuse, |
| Samostudium, |
| Samostatná práce studentů, |
| Seminární výuka (badatelské metody), |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Formativní hodnocení, |
| Průběžné hodnocení, |
| Individuální prezentace, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Průběžné hodnocení, |
| Formativní hodnocení, |
| Individuální prezentace, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Průběžné hodnocení, |
| Formativní hodnocení, |
| Individuální prezentace, |
|
Doporučená literatura
|
-
vybrané studijní materiály. .
-
Carter, Ronald; McRae, John. The Penguin guide to literature in english : Britain and Ireland. Edinburgh Gate : Penguin English, 2001. ISBN 0-582-46567-2.
-
RonaldCarter and John McRae. The Routledge History of Literature in English: Britain and Ireland. London, 1998.
-
Sanders, Andrew. The short Oxford history of English literature. 2nd ed. Oxford : Oxford University Press, 2000. ISBN 0-19-818697-5.
|