|
Vyučující
|
-
Ramadanová Jitka, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1. informace o kurzu, analýza potřeb studentů doktorského studia 2. přehled slovesných časů a jejich použití, činný a trpný rod v akademické angličtině studium na univerzitě, slovní zásoba a fráze 3. tvoření sloves pomocí předpon a přípon slovesa do, make, take, say, tell, speak, talk, give ZČU v Plzni, představení univerzity 4. podstatná jména počitatelná a nepočitatelná, tvoření podstatných jmen, jmenné vazby v akademické angličtině poslech odborné přednášky 5. přídavná jména tvořená pomocí předpon a přípon, adjektivní vazby, pozice adjektiv slidy, grafy, tabulky, diagramy, slovní zásoba 6. shoda podmětu s přísudkem, pravidla a výjimky typy grafického znázornění a užitečné fráze pro akademické psaní 7. vedlejší věty vyjadřující porovnání, rozdíl a kontrast čtení a reprodukce odborného textu 8. vedlejší věty účelové, příčina a následek slovní zásoba a způsoby neurčitého vyjádření 9. vedlejší věty podmínkové a časové parafrázování 10. vedlejší věty vztažné, shrnutí obsahu kratšího textu 11. předložky a předložkové fráze hedgování v akademickém jazyce, komunikační strategie 12. test 13. závěrečné hodnocení, zápočty
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 30 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| -rozlišit situace pro užití přítomného času prostého a průběhového |
| -rozlišit situace pro užití minulého času prostého a průběhového |
| -identifikovat tvary předpřítomného času prostého a průběhového |
| -identifikovat situace vhodné pro užití minulého času na rozdíl od předpřítomného času |
| -identifikovat tvary předminulého času prostého a průběhového |
| -vyjmenovat možnosti vyjádření budoucnosti |
| -rozlišit modální slovesa pro přítomnost, minulost a budoucnost |
| -rozlišit tvary 1., 2. a 3. kondicionálu |
| -identifikovat tvary vztažných zájmen a vět |
| -rozlišit slovesa vyžadující gerundiální a infinitivní vazbu |
| -identifikovat frázová slovesa na úrovni B2 dle SERR |
| -rozlišit tvary trpného rodu ve všech slovesných časech |
| -vyjmenovat slovesa pro užití v nepřímé řeči |
| -rozlišit otázku přímou a nepřímou |
| -využívat jazykové kompetence na úrovni B2 dle SERR |
| Odborné dovednosti |
|---|
| -využívat jazykové kompetence na úrovni B2 dle SERR |
| -plynule konverzovat na běžná témata s rodilým mluvčím |
| -obhájit svůj názor a argumentovat o výhodách či nevýhodách daného problému |
| -postihnout význam složitějšího textu na konkrétní i abstraktní témata ze svého oboru |
| -napsat srozumitelný podrobný text na širokou škálu témat svého zájmu |
| -napsat pojednání nebo zprávu a předat informace |
| -porozumět delším promluvám či přednáškám |
| -sledovat širokou výměnu názorů a zapojit se do diskuse na obecné téma |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| -rozlišit slovesné časy a situace pro jejich použití v akademické angličtině |
| -charakterizovat roli trpného rodu v akademické angličtině |
| -identifikovat slovní zásobu a vhodné výrazové prostředky pro diskusi o doktorském studiu na vysoké škole |
| -rozlišit prefixy a sufixy a jejich význam v akademické angličtině |
| -rozlišit význam sloves do, make, take, say, tell, speak, talk, give a jejich kolokací |
| -charakterizovat úlohu jmenných a adjektivních vazeb v odborném stylu |
| -pojmenovat typy grafického znázornění a užitečné fráze pro akademické psaní |
| -charakterizovat shodu mezi podmětem a přísudkem včetně několikanásobných větných členů |
| -identifikovat vedlejší věty vyjadřující porovnání, rozdíl a kontrast |
| -identifikovat vedlejší věty vyjadřující účel, příčinu a následek |
| -identifikovat vedlejší věty podmínkové a časové |
| -rozpoznat roli parafrázování v odborném textu |
| -identifikovat vztažné věty |
| -charakterizovat způsoby shrnutí obsahu kratšího textu |
| -rozpoznat hedgování v akademické angličtině, způsoby komunikace |
| Odborné dovednosti |
|---|
| -použít slovní zásobu a vhodné výrazové prostředky pro diskusi o doktorském studiu na vysoké škole |
| -použít slovní zásobu a vhodné výrazové prostředky pro diskusi o doktorském studiu na vysoké škole |
| -použít správně slovesné časy a trpný rod v akademické angličtině |
| -vysvětlit význam sufixů a prefixů v odborném textu |
| -použít správně sloveso do, make, take, say, tell, speak, talk, give, včetně kolokací |
| -analyzovat jmenné a adjektivní vazby v odborném stylu |
| -popsat různé typy grafického znázornění včetně slovní zásoby popisující trendy a změny |
| -aplikovat znalosti o shodě podmětu s přísudkem včetně několikanásobných větných členů |
| -použít vedlejší věty vyjadřující porovnání, rozdíl a kontrast |
| -použít vedlejší věty vyjadřující účel, příčinu a následek |
| -použít vedlejší věty podmínkové a časové |
| -shrnout a parafrázovat kratší odborný text |
| -použít vztažné věty |
| -použít komunikační strategii hedgování |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
| mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Demonstrace dovedností, |
| Skupinová výuka, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Diskuse, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Demonstrace dovedností, |
| Skupinová výuka, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Diskuse, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Demonstrace dovedností, |
| Skupinová výuka, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Diskuse, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Test, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Portfolio, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Test, |
| Portfolio, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Test, |
| Portfolio, |
|
Doporučená literatura
|
-
www.en.fel.zcu.cz. .
-
Edward De Chazal and Sam Mc Carter. Oxford EAP: Upper-intermediate-B2 Students Book and CD-Rom Pack. oxford, 2013. ISBN 9780194001786.
-
Hewings, Martin. Advanced grammar in use : a self-study reference and practice book for advanced learners of English : with answers. Cambridge : Cambridge University Press, 2005. ISBN 0-521-61403-1.
-
Sinclair, John. Collins Cobuild English dictionary for advanced learners. 3rd ed. [London] : [HarperCollins], 2000. ISBN 0-00-710201-1.
|