|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1. týden. Úvod, informace o studiu. 1.1 Eureka! 2. týden. 1.2 Smart wells; 1.3 Lasers 3. týden. 2.1 Spin-offs; 2.2 Specifications 4. týden. 2.3 Properties; How to Give a Presentation; HW (samostudium): Review Unit A 5. týden. 3.1 Problems; 3.2 Solutions 6. týden. 3.3 Controls; Doplňkový materiál: Autopilot 7. týden. 4.1 Shutdown 8. týden. 4.2 Overhaul; 4.3 Instructions; HW (samostudium): Review Unit B 9. týden. 5.1 Causes; 5.2 Steps 10. týden. 5.3 Stages; 6.1 Risk 11. týden. 6.2 Crisis; 6.3 Projects 12. týden. Doplňkový materiál: Car Safety; HW (samostudium): Review Unit C
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
E-learning, Skupinová výuka, Kooperativní výuka, Samostudium studentů, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 20 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 10 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - vytvořit minulé příčestí |
| - identifikovat prostředky sloužící k dosažení koheze textu |
| - vytvořit přítomný prostý čas |
| - identifikovat infinitiv |
| - vytvořit příčestí přítomné |
| - vytvořit minulý prostý čas |
| - rozlišit formální a neformální jazyk |
| - vytvořit předpřítomný čas prostý |
| - utvořit minulý průběhový čas |
| - vytvořit rozkazovací způsob 2. osoby jednotného a množného čísla |
| - vytvořit otázky zjišťovací a doplňovací |
| - utvořit trpný rod v přítomném prostém čase a v minulém prostém čase |
| - převést větu v činném rodě do rodu trpného |
| - vyjádřit původce děje ve větách v trpném rodě, pokud je to nezbytné pro význam věty |
| - utvořit souvětí s vedlejší podmínkovou větou - tzv. reálnou podmínku v přítomnosti |
| - utvořit opisné tvary modálních sloves |
| - utvořit vedlejší vztažnou větu |
| - utvořit budoucí prostý čas |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - popsat paralelní děje, které proběhly v minulosti |
| - popsat minulý děj, jehož důsledky pokračují v současné době |
| - jednoduše popsat, k čemu se přístroj používá |
| - popsat materiálové vlastnosti vhodnými přídavnými jmény |
| - popsat děje probíhající v současnosti |
| - popsat jednoduchý pracovní postup |
| - jednoduše vyjádřit varování, příkaz a návrh |
| - podat instrukce |
| - vyjádřit jednoduše příčinu a následek |
| - popsat minulé děje ukončené |
| - přečíst text technikou rychlého čtení skimming a scanning |
| - popsat graf |
| - popsat jednoduchý problém a navrhnout jeho řešení |
| - porovnat vlastnosti předmětů: vyjádřit podobnost a rozdílnost |
| - zeptat se na jakýkoli neznámý větný člen |
| - jednoduchým způsobem pohovořit o budoucích dějích |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| Mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce. |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - utvořit předpřítomný průběhový čas |
| - zredukovat vedlejší větu v trpném rodě pomocí minulého příčestí |
| - identifikovat fráze používané v prezentacích |
| - rozeznat hlavní jazykové prostředky použité k dosažení koherence textu |
| - utvořit přítomný průběhový čas v trpném rodě |
| - odlišit frázová slovesa od podstatných jmen z nich vytvořených |
| - utvořit předbudoucí čas prostý |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - popsat děje, které začaly v minulosti, pokračují v přítomnosti a budou pravděpodobně pokračovat v budoucnost |
| - přednést krátkou prezentaci |
| - využít příčestí přítomné k tvorbě přechodníkové konstrukce za účelem redukce vedlejší věty vztažné |
| - popsat složitý systém na základě nákresu |
| - podat instrukce obsahující paralelní činnosti |
| - popsat složitý pracovní postup či výrobní proces |
| - aktivně využívat techniky rychlého čtení |
| - pohovořit o plánovaných budoucích činnostech |
| - pohovořit o pravděpodobných budoucích dějích |
| - pohovořit o dějích, které budou dokončeny před určitým okamžikem v budoucnosti |
| - několika způsoby popsat princip, funkci a využití přístroje |
| - aktivně přispívat k diskusi o zdokonalení výrobků |
| - reagovat na návrhy |
| - vyjádřit různou míru pravděpodobnosti/určitosti |
| - popsat složitý problém, včetně jeho příčin a následků, a navrhnout jeho řešení |
| - vyjádřit složitý příkaz a doporučení |
| - vyjádřit zákaz a nutnost |
| - popsat dovednosti a schopnosti |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| Mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce. |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Kooperativní výuka, |
| Samostudium, |
| Diskuse, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Skupinová výuka, |
| Diskuse, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Kooperativní výuka, |
| Samostatná práce studentů, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Skupinová výuka, |
| Kooperativní výuka, |
| Samostatná práce studentů, |
| Diskuse, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Test, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Test, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Portfolio, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Portfolio, |
|
Doporučená literatura
|
-
Bonamy, D. Technical English 4. UK: Pearson Longman, 2013.
-
Jacques, C. Technical English 4 Workbook with Key. UK: Pearson Longman, 2013.
-
Murphy, Raymond. English grammar in use : with answers : a self-study reference and practice book for intermediate students of English. 3rd ed. Cambridge : Cambridge University Press, 2004. ISBN 0-521-53289-2.
|