|
Vyučující
|
-
Schwarzová Kopačková Markéta, Mgr.
|
|
Obsah předmětu
|
Networks: Academic focus - Contextualizing Innovation: Academic focus - Referencing Conusmption: Academic focus - Comparison and contrast Crime: Academic focus - Argument and evidence Progress: Academic focus - Cause and effect Evergy: Acadenic focus - problem and solution
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
E-learning, Kooperativní výuka, Výuka podporovaná multimédii, Demonstrace dovedností, Studium textů, Cvičení
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 30 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 20 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| přiměřeně používat běžné gramatické struktury v akademické komunikaci |
| prokázat znalost odborné slovní zásoby vztahující se k profesnímu zaměření |
| přiměřeně používat obecnou slovní zásobu v akademické komunikaci |
| Odborné dovednosti |
|---|
| reprodukovat hlavní myšlenky prezentace |
| identifikovat téma, hlavní myšlenku a klíčové informace v akademickém textu |
| zapsat hlavní body přednášky formou poznámek |
| formulovat definici a krátké vysvětlení |
| přednést krátkou prezentaci |
| napsat shrnutí krátkého akademického textu |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
| mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| rozlišit odborné zkratky a symboly |
| identifikovat druhy citací |
| rozlišit jazykové prostředky pro popis problému a řešení |
| identifikovat vztah příčiny a následku v textu nebo přednášce |
| Odborné dovednosti |
|---|
| použít zkratky a symboly k zapsání poznámek |
| shrnout obsah odborného článku |
| napsat úvod či odstavec s použitím citací |
| parafrázovat myšlenky |
| napsat článek zaměřený na porovnání, popis, argumentaci, řešení problému |
| přednést skupinovou prezentaci |
| strukturovat článek popisující vztah příčiny a následku |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| E-learning, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Demonstrace dovedností, |
| Kooperativní výuka, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| E-learning, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Demonstrace dovedností, |
| Kooperativní výuka, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| E-learning, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Demonstrace dovedností, |
| Kooperativní výuka, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Test, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Seminární práce, |
| Průběžné hodnocení, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Test, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Seminární práce, |
| Průběžné hodnocení, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Test, |
| Seminární práce, |
| Průběžné hodnocení, |
|
Doporučená literatura
|
-
Edward De Chazal, Louis Rogers. Oxford EAP: Intermediate/B1+ Students Book and CD-ROM Pack. Oxford, 2013.
-
Ken Paterson and Roberta Wedge. Oxford Grammar for EAP. Oxford, 2013. ISBN 9780194329996.
|