|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1. Urgentní příjem 2. Příjem na doporučení 3. Porodnictví 4. Farmakologie 5. Oftalmologie 6. Opakování a průběžný test 7. Onkologie 8. Gastroenterologie 9.Opakování a příprava na test 10. Zápočtový test
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 20 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 16 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 32 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 10 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| pojmenovat jednotlivé části lidského těla, vnitřní orgány a jejich funkce; |
| formulovat otázky se všemi kategoriemi sloves; |
| rozlišovat význam gramatických časů při vyjadřování myšlenek; |
| využívat jazykové kompetence na úrovni B1/B2 dle SERR; |
| pojmenovat slovní zásobu pro zdravotní problémy pacientů, zejména bolest, zažívací potíže, dýchací potíže, urgentní stavy, atp.; |
| Odborné dovednosti |
|---|
| komunikovat v běžných situacích ve zdravotnickém kontextu; |
| zjistit základní údaje o pacientovi a jeho potíže (současné i dřívější), dát pacientovi důležité informace a telefonicky dojednat termín; |
| vyjádřit zdvořilost, zájem a empatii; |
| pracovat se zdravotnickou dokumentací, vyplňovat anamnestický dotazník; |
| číst běžné texty z oblasti studovaného oboru; |
| popsat zdravotní problémy pacientů, zejména bolest, zažívací potíže, dýchací potíže, urgentní stavy, atp.; |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| pojmenovat situace vedoucí k urgentnímu nebo plánovanému příjmu; |
| prokázat znalost průbehu těhotenství a porodu a možné související problémy; |
| rozlišovat jednotlivé typy a formy léků, způsoba aplikace a dávkování, možné vedlejší účinky; |
| vyjmenovat části oka, jeho funkci a možné komplikace; |
| vyjmenovat komponenty a deriváty kůže a možná onemocnění; |
| rozlišit fáze zhoubného onemocnění a způsoby léčby; |
| vyjmenovat funkce a nemoci zažívacího traktu; |
| využívat souslednost časů při popisu minulých událostí; |
| používat modalní slovesa při poskytování rad a popisování možností; |
| rozpornávat typy substantivní determinace a správně užívat členy; |
| vysvětlit souvislosti vyjadřováním příčiny a důsledku; |
| Odborné dovednosti |
|---|
| komunikovat s pacientem při urgentmím nebo plánovaném příjmu; |
| poskytnout rady a podporu při komunikaci s těhotnou pacientkou; |
| vypočítat a vyjádřit dávkování léku; |
| poskytovat podporu a ošetřovatelskou péči pacientům s oční vadou; |
| poskytovat podporu a ošetřovatelskou péči pacientům s onemocněním kůže; |
| poskytovat podporu a ošetřovatelskou péči pacientům s rakovinou; |
| pracovat s pacienty trpícími zažívacími problémy; |
| používat eufemismy při popisování tělesných stavů a problémů; |
| citlivě sdělit špatnou zprávu a poskytovat pacientům podporu; |
| vyjadřovat míru nebo stupeň při popisu/ hodnocení problémů; |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Samostatná práce studentů, |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Diskuse, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Diskuse, |
| Skupinová výuka, |
| Seminární výuka (badatelské metody), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Diskuse, |
| Skupinová výuka, |
| Demonstrace dovedností, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Test, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Portfolio, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Test, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Portfolio, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Test, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Portfolio, |
|
Doporučená literatura
|
-
Glendinning, E.H., Howard, R. Professional English in Use: Medicine. Cambridge, 2007. ISBN 978-0-521-68201-5.
-
Grice, T., Greenan, J. Nursing 2. Oxford, 2008. ISBN 9780194569880.
-
Grice, T. Nursing 1. Oxford, 2007. ISBN 9780194569774.
-
Harrison, A. Flash on English for Nursing. Recanati, 2016. ISBN 978-88-536-2177-1.
-
McCarter, S. Oxford English for Careers: Medicine 1, 2. Oxford: OUP, 2009. ISBN 9780194023009.
-
Topilová, Věra. Anglicko-český česko-anglický lékařský slovník. Praha: Grada, 1999. ISBN 80-7169-284-0.
-
Zimmer, G. et al. HELP Healthcare English Language Programme. Olomouc, 2017. ISBN 978-80-244-5143-5.
|