|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1. Neurologie 2. Kardiovaskulární onemocnění 3. Operace, příprava, pooperační péče 4. Infekční nemoci 5. Prevence infekcí, hygiena 6. Opakování a průběžný test 7. Urologie 8. Psychiatrie 9. Ambulantní pacienti 10. Zápočtový test
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 16 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 20 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 16 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 32 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 10 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 20 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 32 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| prokázat znalost jazykové kompetence na úrovni B1/B2 dle SERR; |
| pojmenovat základní slovní zásobu týkající se obsahu studia a budoucí profese; |
| vyjmenovat zásady a prostředky komunikace s pacienty; |
| rozlišovat význam gramatických časů při vyjadřování myšlenek; |
| rozlišovat způsoby formulace otázkek se všemi kategoriemi sloves; |
| Odborné dovednosti |
|---|
| komunikovat v běžných situacích ve zdravotnickém kontextu; |
| pracovat se zdravotnickou dokumentací, vyplňovat anamnestický dotazník; |
| číst běžné texty z oblasti studovaného oboru; |
| komunikovat a poskytnout radu při příjmu do nemocnice; |
| vysvětlit indikace a kontraindikace u léků, dávkování a vedlejší účinky; |
| využívat jazykové kompetence při péči o pacienty s oční, kožní, onkologickou nebo gastroenterologickou diagnózou; |
| komunikovat s těhotnými a poskytovat jim rady; |
| vyhledat informace ve zdravotnické dokumentaci v angličtině; |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vyjmenovat funkce a problémy nervového systému; |
| vyjmenovat funkce a problémy oběhového systému; |
| vyjmenovat funkce a problémy vylučovacího systému; |
| pojmenovat slovní zásobu pro přípravu a průběh operace, pooperační péči; |
| pojmenovat slovní zásobu pro rozvoj duševního onemocnění a způsoby léčby; |
| rozlišovat jednotlivé typy infekčních nemocí, způsob léčby, prevence; |
| pojmenovat slovní zásobu pro poskytování péče na ambulantním pracovišti; |
| rozlišovat vhodnost použití prvního a druhého kondicionálu; |
| rozlišovat gramatické prostředky pro vyjádření budoucí události; |
| rozlišovat užívání vztažných zájmen a pasivních tvarů; |
| rozlišit vhodnost použití prostého nebo průběhového perfekta; |
| Odborné dovednosti |
|---|
| poskytovat podporu a ošetřovatelskou péči pacientům s neurologickou diagnnózou; |
| poskytovat podporu a ošetřovatelskou péči pacientům s kardiovaskulární nemocí; |
| poskytovat podporu a ošetřovatelskou péči pacientům při operaci; |
| pracovat s pacienty trpícími urologickými problémy; |
| pracovat s pacienty trpícími mentálními problémy; |
| pracovat s pacienty trpícími infekčními nemocemi; |
| objednávat pacienty na ambulatní vyšetření; |
| aplikovat pravidla pro používání prvního a druhého kondicionálu; |
| aplikovat pravidla pro používání slovesných vazeb; |
| získávat, analyzovat a shrnout informace o pacientovi; |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Samostatná práce studentů, |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Diskuse, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Diskuse, |
| Skupinová výuka, |
| Seminární výuka (badatelské metody), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Demonstrace dovedností, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Samostatná práce studentů, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Test, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Portfolio, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Test, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Portfolio, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Test, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Portfolio, |
|
Doporučená literatura
|
-
Glendinning, E.H., Howard, R. Professional English in Use: Medicine. Cambridge, 2007. ISBN 978-0-521-68201-5.
-
Grice, T., Greenan, J. Nursing 2. Oxford, 2008. ISBN 9780194569880.
-
Grice, T. Nursing 1. Oxford, 2007. ISBN 9780194569774.
-
Harrison, A. Flash on English for Nursing. Recanati, 2016. ISBN 978-88-536-2177-1.
-
McCarter, S. Oxford English for Careers: Medicine 1, 2. Oxford: OUP, 2009. ISBN 9780194023009.
-
Topilová, Věra. Anglicko-český česko-anglický lékařský slovník. Praha: Grada, 1999. ISBN 80-7169-284-0.
-
Zimmer, G. et al. HELP Healthcare English Language Programme. Olomouc, 2017. ISBN 978-80-244-5143-5.
|