|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1. týden Úvodní hodina, komunikativní aktivity Denní činnosti. Časování zvratných sloves. 2. týden Rozkazovací způsob. Vyjadřování množství. Nákupy, peníze. 3. týden Bydlení. Předložky a příslovce místa. Popis trasy, orientace v prostoru. Vyjádření potřeby. 4. týden Život ve Francii - regiony, počasí, život na vesnici a ve městě. Písemná komunikace - osobní dopis, pozdrav z prázdnin. Poezie - práce s literárním textem. 5. týden Vzpomínky, vyprávění v minulosti, imperfektum. Užívání základních minulých časů. 6. týden Časové výrazy, výrazy "donc, alors..." Rodina a přátelé. Rodinné vztahy a příběhy. 7. týden Průběžný test. Výrazy opakování a četnosti. 8. týden Předmět přímý a nepřímý. Písemná komunikace - poděkování, omluvy. 9. týden Etiketa ve frankofonním prostředí - základní pravidla. Rady a doporučení. Výrazy vyjadřující začátek, průběh a ukončení děje. Užívání přítomného času průběhového, blízké budoucnosti a blízké minulosti. 10. týden Nepřímá řeč v přítomnosti. Telefonování. Části těla. Nemoci. Urgentní situace. 11. týden Písemný popis osobního problému. Popis osoby nebo věci. Rozkazovací způsob - prohloubení. Tvoření slov - základní pravidla. Oblečení. Barvy. 12. týden Shrnutí a opakování. Závěrečný test. 13. týden Oprava testu. Evaluace.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Výuka podporovaná multimédii, Demonstrace dovedností, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 20 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 35 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Kurz UJP/F2 volně navazuje na kurz UJP/F1. |
| - rozlišit formální a neformální způsob komunikace (tykání a vykání) |
| - rozlišit mužský a ženský rod podstatných a přídavných jmen |
| - rozlišit jednotné a množné číslo podstatných a přídavných jmen |
| - vyjmenovat číslovky 1-100 |
| - rozlišit tvary osobních, přivlastňovacích a ukazovacích zájmen |
| - rozlišit tvary pravidelných sloves |
| - rozlišit tvary základních nepravidelných sloves |
| - rozlišit tvary členu určitého, neurčitého a dělivého |
| - rozlišit tvary přítomného času, perfekta a tvary blízké budoucnosti |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Kurz UJP/F2 volně navazuje na kurz UJP/F1. |
| - používat formální nebo neformální způsob komunikace přiměřeně situaci |
| - správně vyslovovat známá slova, slovní spojení a věty |
| - správně zapsat známá slova, slovní spojení a věty |
| - odpovídat na základní dotazy o sobě nebo blízké osobě (př. původ, věk) |
| - vyhledat, shrnout nebo analyzovat informace získané poslechem jednoduchého textu z oblasti osobního nebo pracovního života |
| - vyhledat, shrnout nebo analyzovat informace v krátkém textu nebo poslechu z oblasti cestování a stravování |
| - popsat jednoduchým způsobem stravovací zvyky |
| - napsat jednoduchý vzkaz |
| - zjistit informace o čase a takovou informaci i sám podat |
| - popsat jednoduchým způsobem plány do budoucna |
| - popsat jednoduchým způsobem události z minulosti |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
| mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - pojmenovat denní činnosti |
| - rozlišit tvary zvratných sloves |
| - rozlišit tvary rozkazovacího způsob |
| - pojmenovat místnosti v bytě, části domu |
| - rozlišit tvary imperfekta |
| - rozlišit význam perfekta a imperfekta |
| - rozlišit význam základních časů - přítomný čas prostý, přítomný čas průběhový, blízká budoucnost, blízká minulost, perfektum, imperfektum |
| - pojmenovat členy rodiny |
| - vyjmenovat barvy |
| - rozpoznat řeč přímou a nepřímou |
| - rozlišit zájmenné tvary přímého a nepřímého předmětu |
| - vyjmenovat základní způsoby tvoření slov ve francouzštině |
| - pojmenovat části těla a nejčastější nemoci |
| - vyjmenovat nouzová telefonní čísla používaná v evropských frankofonních zemích |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - popsat cestu |
| - vést jednoduchý rozhovor během nakupování, srovnat výrobky, zeptat se na jejich vlastnosti a cenu a tyto informace sám podat |
| - transformovat řeč přímou v přítomnosti na řeč nepřímou |
| - napsat krátký osobní dopis, pozdrav z prázdnin |
| - napsat krátký vzkaz - poděkování, omluvu |
| - popsat jednoduchým způsobem bydlení |
| - vyjádřit svoje potřeby |
| - popsat jednoduchým způsobem svoji rodinu a její členy |
| - správně použít ve vyprávění základní minulé časy s ohledem na to, co chce vyjádřit |
| - volit vhodné gramatické prostředky (základní časy, časové výrazy) pro vyjádření časového kontextu vyprávění |
| - popsat jednoduchým způsobem oblečení |
| - vést jednoduchý telefonní rozhovor |
| - podat informace o fyzickém stavu a zdraví |
| - shrnout nebo analyzovat informace získané poslechem jednoduchého textu z oblasti osobního nebo pracovního života, bydlení či geografie Francie |
| - vyhledat v krátkém textu podstatné informace z oblasti osobního nebo pracovního života, bydlení či geografie Francie |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Samostatná práce studentů, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Skupinová výuka, |
| Diskuse, |
| Samostatná práce studentů, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Skupinová výuka, |
| Diskuse, |
| Samostatná práce studentů, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Průběžné hodnocení, |
| Test, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Průběžné hodnocení, |
| Test, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Průběžné hodnocení, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Test, |
|
Doporučená literatura
|
-
Girardet, J., Pécheur, J. Écho 1 - cahier personnel d´apprentissage, niveau A1, 2e édition. Paris, 2013. ISBN 978-2-09-038589.
-
Girardet, J., Pécheur, J. Écho 1 - méthode de français, livre de l´él?ve, niveau A1, 2e édition. Paris, 2013. ISBN 9782090385885.
-
Miquel, C. Vocabulaire progressif du français - niveau débutant. Paris: CLE international, 2001.
|