|
Vyučující
|
-
Strnadová Kateřina, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1. týden volný čas osobní preference 2. týden nepravidelná slovesa ANDARE, VENIRE 3. týden pravidelná a nepravidelná slovesa 4. týden pozvání, přijímání, odmítání modální slovesa 5. týden dny v týdnu týden 6. týden předložky základní bydlení, místnosti, vybavení 7. týden číslovky 30-2000 číslovky řadové hodiny 8. týden doprava telefonování předložky se členy 9. týden člen dělivý předložky časové 10. týden pokoj předložky místní vazba c´e, ci sono 11. týden výrazy pochyby a nejistoty přivlastňovací zájmena poděkování měsíce, roční období číslovky vyšší 12. týden neformální dopis italská města a památky 13. týden závěrečný test analýza chyb hodnocení
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Dialogická výuka, Samostatná práce studentů
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 30 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - rozlišit mužský a ženský rod |
| - rozlišit jednotné a množné číslo podstatných a přídavných jmen |
| - rozlišit tvary osobních a ukazovacích zájmen |
| - rozlišit tvary pravidelných sloves -ARE, ERE, IRE (-isc-) |
| - rozlišit tvary nepravidelných sloves: ESSERE, AVERE, FARE |
| - rozlišit tvary členu určitého a neurčitého |
| - vyjmenovat číslovky 1-30 |
| - rozlišit tykání a vykání |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - správně vyslovovat známá slova, slovní spojení a věty |
| - správně zapsat známá slova, slovní spojení a věty |
| - pozdravit a rozloučit se přiměřeně situaci |
| - odpovídat na základní dotazy o sobě nebo blízké osobě (př. původ, věk) |
| - žádat jednoduchým způsobem o informace (př. adresa, telefonní číslo) |
| - jednoduchým způsobem popsat osobu |
| - shrnout nebo analyzovat informace získané poslechem jednoduchého textu z oblasti osobního a pracovního života |
| - vyhledat podstatné informace v krátkém textu z oblasti osobního a pracovního života |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
| bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění, |
| mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - pojmenovat základní volnočasové aktivity |
| - rozlišit tvary nepravidelných sloves ANDARE, VENIRE aj. |
| - rozlišit tvary modálních sloves |
| - rozlišit základní předložky a složené předložky |
| - rozlišit tvary c'e, ci sono |
| - pojmenovat druhy bydlení, místnosti a základní vybavení |
| - rozlišit číslovky základní a řadové |
| - rozlišit hodiny, dny v týdnu, měsíce a roční období |
| - pojmenovat základní dopravní prostředky |
| - rozlišit tvary předložek se členy |
| - rozlišit tvary členu dělivého |
| - přiřadit významné památky k italským městům |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - vyprávět jednoduchým způsobem o průběhu týdne a trávení volného času |
| - vyjádřit osobní preference |
| - žádat o základní informace blízkou osobu (př. v kolik hodin, kam půjde, odkud pochází) |
| - poskytovat základní informace (př. kolik je hodin, jaký je den) |
| - popsat jednoduchým způsobem bydlení, pokoj |
| - vyjádřit pozvání, přijmout, podmítnout |
| - vyjádřit poděkování, reagovat na poděkování |
| - vyjádřit pochybu a nejistotu |
| - napsat krátký neformální dopis z Itálie |
| - shrnout nebo analyzovat informace získané poslechem jednoduchého textu z oblasti osobního nebo pracovního života, bydlení či geografie Itálie |
| - vyhledat podstatné informace v krátkém textu z oblasti osobního nebo pracovního života, bydlení či geografie Itálie |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Samostatná práce studentů, |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Skupinová výuka, |
| Samostatná práce studentů, |
| Diskuse, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| E-learning, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Test, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Doporučená literatura
|
-
Marin, T. Nuovissimo Progetto italiano 1 (učebnice). Atene: Edilingua, 2019. ISBN 9788899358501.
-
Rosendorfský, Jaroslav. Italsko-český slovník = Dizionario italiano-ceco : nové výrazy!. Praha : Leda, 2001. ISBN 80-85927-87-X.
-
Ruggieri, L., Magnelli, S., Marin, T. Nuovissimo Progetto italiano 1 (cvičebnice). Atene: Edilingua, 2019. ISBN 9788899358525.
|