|
Vyučující
|
-
Golovatina Varvara, Mgr. CSc.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Jak se tam dostanu? Mluvnice - slovesa pohybu, časování slovesa "moci". Městská doprava. 2.Situace ve městě. Orientace ve městě, metro, ulice - popis cesty. 3.Městská doprava v Plzni. Jak se dostanu z domova do školy. 4. V nákupním centru. Mluvnice - slovesa s pohyblivým přízvukem, 1.,2.,4. pád podstatných jmen. Zboží v obchodech. 5.-6.Nakupování.Obchody ve městě, sortiment zboží. Vliv reklamy, letáků o zboží, způsoby nakupování. 7. Zápočtový test 8.-9.Odborná terminologie dle stud. oboru. 10.-11.Reálie - Moskva, Petrohrad, Praha, rodné město. 12. Odborná terminologie dle stud. oboru. 13. Zápočtový test
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Dialogická výuka, Demonstrace dovedností, Seminární výuka
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 20 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vyjmenovat volnočasová aktivity rozlišit výslovnost tvrdých a měkkých souhlásek rozlišit výslovnost redukovaných samohlásek v ruštině srovnat odlišné slovesné vazby v ruštině a češtině klasifikovat slovesa podle způsobu časování rozlišit tvary zvratných sloves a sloves se změnou kmenové souhlásky porovnat skloňování podstatných jmen rozlišit a využít slovesa pohybu rozlišit tvary řádových číslovek |
| Odborné dovednosti |
|---|
| správně používat tvary zvratných sloves a sloves se změnou kmenové souhlásky popsat aktivity ve volném čase sestavit jednoduchý inzerát srovnat systém školství v RF a ČR; popsat vyučování a vyjmenovat předměty shrnout nebo analyzovat informace získané poslechem textu vyhledat podstatné informace textu |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| rozlišit tvary podstatných jmen středního rodu rozlišit tvary množného čísla podstatných jmen rozlišit tvary řádových číslovek srovnat odlišné slovesné vazby v ruštině a češtině rozlišit tvary přídavných jmen klasifikovat slovesa vyjadřující učení, nakupování, cestování rozlišit tvary sloves k vyjadřování nutnosti, možnosti (nemožnosti) vyjmenovat nejznámnější památky města |
| Odborné dovednosti |
|---|
| správně používat tvary zvratných sloves a sloves se změnou kmnové souhlásky správně používat tvary množného čísla podst. jmen používat tvary řadových číslovek ve vyjádření data popsat trasu ve městě - orientace a dopravní prostředky popsat proces nakupování sestavit jednodoché vyprávění o městě popsat trasu ve městě - turistická procházka shrnout nebo analyzovat informace získané poslechem textu vyhledat podstatné informace textu |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Samostatná práce studentů, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Skupinová výuka, |
| Diskuse, |
| Samostatná práce studentů, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Test, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Individuální prezentace, |
|
Doporučená literatura
|
-
výukové materiály UJP (projekt Inova).
-
Balcar, Milan. Ruská gramatika v kostce. 1. vyd. Voznice : Leda, 1999. ISBN 80-85927-56-X.
-
Jelínek, Stanislav. Raduga po novomu 2. Fraus, Plzeň, 2008. ISBN 978-80-7238-700-7.
-
Pihrtová, Marie. Ruština pro techniky. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 2000. ISBN 80-7082-701-7.
|