Předmět: Španělština B6

» Seznam fakult » REK » UJP
Název předmětu Španělština B6
Kód předmětu UJP/SB6
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Španělština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Volková Jana, Mgr.
Obsah předmětu
1. Opakovaní použití subjunktivu. Oblékání. Móda ve Španělsku. 2. Vztažné věty. Použití oznamovacího způsobu a subjunktivu. Inzeráty. 3. Až - použití subjunktivu v časových větách. Životní etapy. 4. Předložky antes de, después de. Recepty. Slovní zásoba k tématu kuchyně. 5. Vyjádření příčiny děje. Příčinné spojky. Fráze pro vyjádření rozhořčení, rezignace apod. 6. Profesní návyky a zvyklosti. Neformální korespondence: zprávy, e-maily, dopisy. 7. Lidské tělo. Nemoci. Spojovací výrazy používané v argumentaci. 8. Vyjádření účelu a příčiny. Formální dopis. 9. Nakupování. Vyjádření přání. 10. Subjunktiv perfekta. Tvoření a jeho použití. 11. Blahopřání a poděkování. 12. Závěrečný test. 13. Shrnutí. Hodnocení.

Studijní aktivity a metody výuky
Skupinová výuka, Dialogická výuka, Demonstrace dovedností
  • Kontaktní výuka - 26 hodin za semestr
  • Příprava na dílčí test [2-10] - 10 hodin za semestr
  • Příprava na souhrnný test [6-30] - 20 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
- rozlišit tvary předbudoucího času (futuro perfecto) - identifikovat výrazy pro přání - rozlišit pravděpodobnost v minulosti - identifikovat výrazy pro pravděpodobnost
Odborné dovednosti
Popsat různé druhy pohybu Požádat o radu a poskytnout radu Správně použít předbudoucí čas Správně použít subjunktiv ve vztažných větách Vyjádřit názor a reagovat na něj Popsat životní prostředí Popsat vzdělávací systém ve španělsku
Obecné způsobilosti
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje,
Výsledky učení
Odborné znalosti
- rozlišit tvary indikativu a subjuntivu - identifikovat předložky antes de a después de - rozlišit tvary subjunktivu perfekta - rozlišit účel a příčinu. - rozlišit výrazy používané v korespondenci - popsat aktivity při nakupování
Odborné dovednosti
vyjádřit správně budoucnost v časových větách správně vyjádřit pocity jako rozhořčení, rezignaci, souhlas popsat na přiměřené úrovni lidské tělo a symptomy nemocí správně popsat přípravu pokrmu vyjádřit poděkování, poblahopřát použít správně subjunktiv perfekta napsat dopis, zprávu
Obecné způsobilosti
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Demonstrace dovedností,
Výuka podporovaná multimédii,
Samostatná práce studentů,
Odborné dovednosti
Cvičení (praktické činnosti),
Skupinová výuka,
Samostatná práce studentů,
Diskuse,
Obecné způsobilosti
Cvičení (praktické činnosti),
Samostatná práce studentů,
Diskuse,
Výuka podporovaná multimédii,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Test,
Průběžné hodnocení,
Odborné dovednosti
Test,
Průběžné hodnocení,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Obecné způsobilosti
Test,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Průběžné hodnocení,
Doporučená literatura
  • Ignacio Rodero, Carmen Sardinero, Castro Francisca. Nuevo Espanol en marcha 3 - Libro del alumno (3. edice). .
  • Prokopová, Libuše. Španělština pro samouky. 2. vyd. Praha : Leda, 2000. ISBN 80-85927-08-X.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr