Vyučující
|
-
Kokošková Vendula, Mgr.
-
Lacinová Mirka, Mgr. BBA
|
Obsah předmětu
|
Gramatická témata: Předpřítomný čas vs. minulý čas Modální slovesa v různých významech (should/might/must/may) Budoucí čas: will vs. going to Trpný rod Podmínkové věty - 1. a 2. typ Frázová slovesa (základní) Nepřímá řeč (základy) Spojky a souvětí (and, but, because, although, when, if) Tematické okruhy slovní zásoby a komunikace: Práce, pracovní pohovory, brigády Řešení problémů (reklamace, ztracené věci) Plánování a rozhodování Popis budoucnosti, nadějí, cílů Média, technologie, sociální sítě Kulturní rozdíly, cestování, mezinárodní prostředí Životní styl, zdraví, životní prostředí Argumentace, vyjádření postojů a návrhů Řešení problémů, jednání, rozhodování Písemné projevy (formální dopis, žádost, zpráva, článek, shrnutí) Příprava na ústní projev: prezentace, diskuse, rozhovory na vyšší úrovni
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 26 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
popsat události v přítomnosti |
identifikovat budoucí časy |
identifikovat vztažné věty |
rozlišit počitatelná a nepočitatelná podstatná jména |
rozlišit přítomný prostý a průběhový čas |
rozlišit výrazy množství |
identifikovat předložky místa a času |
rozlišit pořádek slov v otázkách a větách |
Odborné dovednosti |
---|
popsat rodinné vztahy |
popsat osobní údaje, každodenní život, denní režim |
popsat svůj volný čas, zájmy, sport |
vhodně konverzovat o tématu dovolená, cestování |
používat vhodné fráze při nakupování, v restauraci |
popsat cestu, orientovat se ve městě |
správně vyplnit formulář |
jednoduchým způsobem konverzovat v rámci small talk |
vyjádřit souhlas/ nesouhlas |
stručně popsat studium, univerzitní prostředí |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
rozlišit předpřítomný a minulý čas |
identifikovat modální slovesa v různých významech |
rozlišit budoucí čas - formy will and going to |
idetifikovat trpný rod |
rozlišit první a druhou podmímku |
identifikovat základná frázová slovesa |
identifikovat základní strukturu nepřímé řeči |
rozlišit spojky a souvětí (and, but, because, although, when, if) |
Odborné dovednosti |
---|
vyjádřit se k tématu práce, pracovní pohovory, brigády |
řešit problémy (reklamace, ztracené věci) |
plánovat a řešit problémy |
popsat budoucnost, naděje, cíle |
konverzovat na téma média, sociální sítě |
popsat kulturní rozdíly, cestování, mezinárodní prostředí |
hovořit na téma životní styl, zdraví, životní prostředí |
efektivně argumentovat, vyjádřit postoje, návrhy |
řešit problémy |
napsat formální dopis, žádost, zpráva |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Formativní hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Formativní hodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Formativní hodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Bohlke David with Stephanie Parker. Keynote Pre-intermediate Student's Book. Velká Británie, 2017. ISBN 978-1-337-27392-3.
|