|
Vyučující
|
-
Majerová Marie, Mgr.
-
Vaníčková Soňa, Mgr.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Introduction. Basic terminology. 2. Identifying parallels and dissimilarities. 3. Romantic texts 1: Characteristics, Comparison. 4. Romantic texts 2: Archetypes. 5. Foreshadowing. 6. Gothic texts 1. 7. Gothic texts 2: Transformation. 8. Reading comedy. 9. Intratextuality. 10. Extratextuality 1: Irish texts. 11. Extratextuality 2: Sci-Fi. 12. Christmas reading. 13. Evaluation.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Studium metodou řešení problémů, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Samostudium literatury
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 10 hodin za semestr
- Nácvik dovedností [3/10]
- 16 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| rozumět čtenému textu minimálně na úrovni B1 dle SERR |
| pracovat se zadaným textem dle instrukcí |
| pracovat se slovníky |
| rozpoznat a použít anglickou gramatiku na úrovni B2 dle SERR |
| dohledávat dodatečné informace k zadanému textu |
| identifikovat a využít vhodné sekundární zdroje |
| Odborné dovednosti |
|---|
| číst kratší i středně dlouhé anglické texty v daném časovém rozmezí |
| vystihnout hlavní myšlenku zadaných textů |
| vyjádřit vlastními slovy své interpretace |
| odpovídat a reagovat na podněty v diskuzi |
| vysvětlit své myšlenkové pochody |
| vyjádřit domněnky |
| vyhledat v textech relevantní fakta a informace |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| archetypů a charakteristik probraných žánrů |
| identifikace předtuch a náznaků v textech |
| analyzovat vypravěče |
| srovnání vybraných prvků napříč textů |
| extratextuality |
| intratextuality |
| Odborné dovednosti |
|---|
| najít potřebné informace v textu a využít je k tvorbě interpretace |
| používat správné pojmy při diskuzi o textech |
| identifikovat podobnosti a rozdíly napříč texty |
| analyzovat a interpretovat text sám o sobě |
| analyzovat a interpretovat text zasazený do kontextu |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Řešení problémů, |
| Skupinová výuka, |
| Diskuse, |
| Samostudium, |
| Samostatná práce studentů, |
| Seminární výuka (badatelské metody), |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Řešení problémů, |
| Skupinová výuka, |
| Diskuse, |
| Samostudium, |
| Samostatná práce studentů, |
| Seminární výuka (badatelské metody), |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Řešení problémů, |
| Skupinová výuka, |
| Diskuse, |
| Samostudium, |
| Samostatná práce studentů, |
| Seminární výuka (badatelské metody), |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Formativní hodnocení, |
| Průběžné hodnocení, |
| Individuální prezentace, |
|
Doporučená literatura
|
-
vybrané studijní materiály. .
-
RonaldCarter and John McRae. The Routledge History of Literature in English: Britain and Ireland. London, 1998.
|