|
Vyučující
|
-
Vaněk Michal, Mgr.
-
Golovatina Varvara, Mgr. CSc.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Geografické údaje - mapa Ruska. 2. Osvojování tištěné a psané azbuky. Představování. 3. Počítání do 10. Intonace, výslovnost. 4. Seznamte se! Oslovení a pozdravy. 5. Časování sloves. Počítání do 20. 6. Příslušníci národů /srovnání s češtinou/, cizí jazyky, národnost. 7. 1. zápočtový test. 8. Počítání do 100. Osobní zájmena. 9. Telefonování. Kolik je komu let? Kde bydlíte? 10. Naše rodina. Osobní a přivlastňovací zájmena. 11. Povolání. Vyjádření profese 12. Vazby typu "líbit se", "zajímat" 13. 2. zápočtový test. Analýza chyb. Hodnocení
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Dialogická výuka, Výuka podporovaná multimédii, Demonstrace dovedností, Seminární výuka
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 40 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 15 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Žádné |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Žádné |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vyjmenovat azbuku |
| rozlišit ruskou azbuku v psané i tištěné podobě |
| rozlišit mužský, ženský a střední rod podstatných jmen |
| vyjmenovat číslovky 1-1000 |
| rozlišit tvary osobních a ukazovacích zájmen |
| rozlišit tvary oslovování |
| rozlišit formy tykání a vykání |
| rozlišit tvary pravidelných sloves |
| vyjmenovat základní členy rodiny |
| Odborné dovednosti |
|---|
| správně zapsat známá slova, slovní spojení a věty |
| správně vyslovovat známá slova, slovní spojení a věty |
| pozdravit a rozloučit se přiměřeně situaci |
| představit sebe nebo blízkou osobu |
| odpovídat na základní dotazy o sobě nebo blízké osobě (př. jméno, příjmení, věk, národnost) |
| žádat jednoduchým způsobem o informace (př. adresa, telefonní číslo, škola, členové rodiny) |
| jednoduchým způsobem popsat sebe, blízkou osobu |
| jednoduchým způsobem vyprávět o svém volném čase |
| shrnout nebo analyzovat informace získané poslechem jednoduchého textu |
| vyhledat podstatné informace v krátkém textu |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Samostatná práce studentů, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Skupinová výuka, |
| Diskuse, |
| Samostatná práce studentů, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Skupinová výuka, |
| Samostatná práce studentů, |
| Prezentace práce studentů, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Test, |
| test |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Test, |
|
Doporučená literatura
|
-
Čára, Vladimír; Balcar, Milan,; Ladmanová, Jarmila. Ruská mluvnice pro střední školy. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1996. ISBN 80-04-24891-8.
-
Golovatina, Varvara; Klausová, Vlasta. Cvičebnice ruského jazyka. Plzeň, 2013.
-
Jelínek Stanislav. Raduga po novomu 1. Fraus, Plzeň, 2007. ISBN 978-80-7238-659-8.
-
Nekolová, Věra; Camutaliová, Irena; Vasiljeva-Lešková, Alena. Ruština nejen pro samouky. Vyd. 1. Praha : LEDA, 2002. ISBN 80-85927-96-9.
|