Vyučující
|
-
Volková Jana, Mgr.
-
Gianino Sánchez Margarita, M.A.
|
Obsah předmětu
|
1. Pozdravy, představování, abeceda, přechylování. 2. Pravidelná slovesa a sloveso být, mít, číslovky základní 0-20. 3. Osobní údaje, přechylování národnost. 4. Rodina, množné číslo, předložky místa. 5. Hispánská rodina, denní režim, číslovky do 5000. 6. Denní aktivity, práce, neprav. slovesa. 7. Průběžný test. Snídaně a časový režim ve Španělsku. 8. Bydlení, řadové číslovky. 9. Nábytek, slovesa hay, estar. 10. Ubytování rezervace. Potraviny. 11. V restauraci, španělská jídla. Volný čas. Sloveso gustar. 12. Recept, rozkazovací způsob. 13. Závěrečný test
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Kooperativní výuka, Dialogická výuka, Demonstrace dovedností, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 40 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 15 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Žádné, kurz je určen úplným začátečníkům. |
Odborné dovednosti |
---|
Žádné, kurz je určen úplným začátečníkům. |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- vyjmenovat abecedu, |
- rozlišit mužský a ženský rod, |
- rozlišit jednotné a množné číslo, |
- rozlišit určitý a neurčitý člen, |
- rozlišit tvary pravidelných a nepravidelných sloves v přítomném čase, |
- rozlišit tvary přivlastňovacích zájmen, |
- vyjmenovat číslovky 0-5000, |
- pojmenovat základní předměty ve třídě, |
- pojmenovat základní části domu a kusy nábytku, |
- rozlišit základní předložky, |
- rozlišit popisná přídavná jména, |
- pojmenovat příbuzenské vztahy, |
- pojmenovat kusy oblečení, |
- rozlišit tvary nepravidelných sloves v přítomném čase, |
- pojmenovat dopravní prostředky a základní součásti města, |
- rozlišit tvary pravidelného a nepravidelného stupňování (2. stupeň), |
- rozlišit tvary zvratných sloves |
- pojmenovat volnočasové aktivity a denní činnosti, |
- vyjmenovat části dne a dny v týdnu |
pojmenovat základní části domu a kusy nábytku |
pojmenovat základní pokrmy |
Odborné dovednosti |
---|
- správně vyslovovat a číst text ve španělštině, |
- pozdravit a rozloučit se přiměřeně dané situaci, |
- představit sebe i známou osobu, |
- popsat jednoduchým způsobem bydlení, |
- popsat jednoduchým způsobem osobu nebo věc, |
- postihnout hlavní smyl krátkých a jednoduchých sdělení, |
- zeptat se na základní informace (tel. číslo, adresa), |
- použít základní slovní zásobu a fráze týkající se povolání, rodiny, své osoby, |
- reagovat na otázky v rámci daných témat, |
- popsat jednoduchý způsobem oblečení, |
- podat informace o čase, místě, |
- vyjádřit potřebu, přání a preference, |
- porovnat věci a osoby, |
- ptát se na cestu a poradit někomu v orientaci, |
- vyprávět o průběhu dne a trávení volného času, |
reagovat na základní situace v restauraci |
- vyhledat v jednoduchém autentickém textu základní informace |
použít sloveso gustar |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Samostatná práce studentů, |
Skupinová výuka, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Ústní zkouška, |
Obecné způsobilosti |
---|
Test, |
Doporučená literatura
|
-
Slovník španělsko-český a česko-španělský. FIN, 2008.
-
Slovník španělsko-český a česko-španělský. Lingea, 2009. ISBN 978-80-97062-64-7.
-
Castro, F. Uso de gramática espaňola - Elemental. Edelsa. 2010. ISBN 978-84-7711-710-0.
-
Edinumen. Prisma Fusion A1 + A2.
-
Ignacio Rodero, Carmen Sardinero, Castro Francisca. Nuevo Espanol en marcha 1 Libro del alumno (3. edice). .
-
Jacobi, C. - Melone, E. Gramática en Contexto. Edelsa, 2011. ISBN 978-84-7711-716-2.
-
László, S. Conversar es fácil. Audio MP3. Edelsa, 2011.
-
Macíková O., Mlýnková L. Učebnice současné španělštiny díl I.
-
Palomino, M. Gramática en diálogo + CD audio (A1 + A2). enClaveELE, 2006. ISBN 9788496942493.
|