Klíčové studijní výstupy
|
Učitelství pro ZŠ Absolvent studijního oboru prokazuje znalost a porozumění jazykovým jevům v angličtině na úrovní lexikální jednotky, věty a rozsáhlejšího textu, a pochopení anglofonní kultury včetně jejích souvislostí s dalšími kulturami, prokazuje znalost a porozumění, jak kultura ovlivňuje osvojení a užití druhého jazyka, prokazuje znalost a porozumění principům efektivní výuky anglického jazyka v 21. století, metodám a technikám ve výuce jazykových znalostí a dovedností a hodnocení anglického jazyka ve vztahu k potřebám žáků na 2. stupni ZŠ, způsobům a s využitím různých nástrojů včetně informačních technologií, diskutuje o percepci, recepci a reflexi anglofonní kultury v širším kontextu kultury evropské a světové, identifikuje strategie spisovatelů, novinářů a režisérů, kteří se zabývají anglofonní kulturou s transnacionálním přístupem, analyzuje a hodnotí jazykový materiál komplexně a vysvětluje vzájemnou souvislost a neoddělitelnost jazykových jevů, orientuje se v širokém spektru metod výuky, interpretuje a hodnotí cíle výuky, výukové strategie ve vztahu k vyučování určitého učiva předmětu anglický jazyk u žáků 2. stupně ZŠ, aplikuje teoretické poznatky výuky jednotlivých jazykových dovedností a jazykových znalostí při vlastní přípravě hodiny zaměřené na jednotlivé jazykové dovednosti a poznatky a to jak individuálně tak i integrovaně, je schopen rozhodovat a řešit konkrétní situace při vyučování anglického jazyka, vysvětlit a obhájit zvolené vyučovací postupy v kolektivu studentů i učitelů, je schopen analyzovat potřeby vycházející ze specifik školního prostředí a individuálních potřeb studentů, prezentuje výsledky individuálního i týmového řešení zadaného jazykového, (mezi)kulturního či didaktického problému, obhájit je před svými spolužáky diskutuje flexibilně a efektivně o problematice svého studijního oboru zvláště v oblasti didaktiky a volí jazykové prostředky podle jazykové úrovně posluchačů, je schopen sebereflexe a sebehodnocení spojených s výukou anglického jazyka, tzn., že rozpoznáním svých silných a slabých didaktických dovedností dokáže určit možnosti dalšího vzdělávání na základě svých potřeb a porozumět vývoji oboru jako nezbytnému požadavku celoživotního vzdělávání se.
|