|
Vyučující
|
-
Vočadlová Klára, RNDr. Ph.D.
-
Stacke Václav, RNDr. Ph.D.
-
Rak Pavel, Ing.
-
Kuberská Markéta, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Den 1.: Praktické ukázky odběrů a měření v terénu. Zpracování a představení tématu studijního terénního projektu (harmonogram prací, metodika), společná diskuze nad tématy. Den 2.-4: Samostatná práce v terénu a v laboratoři (mapování, odběry a analýza vzorků, zpracování dat). Den 5.: Prezentace výstupů z projektů.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s praktickými aplikacemi, Diskuse, Samostatná práce studentů, Přednáška s demonstrací, Cvičení, Exkurze, výuka v terénu
- Účast na exkurzi [reálný počet hodin - max. 8h/den]
- 24 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
- Příprava na laboratorní měření, zpracování výsledků [1-8]
- 8 hodin za semestr
- Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
- 25 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 16 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vytvořit tabulku a základní typy grafů |
| zaznamenat základní polohová data do mapy |
| vysvětlit základní pojmy obecné fyzické geografie |
| reprodukovat zákonitosti bezpečnosti práce a pohybu v terénu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| stanovit časový harmonogram činnosti |
| analyzovat mapové podklady |
| hodnotit data vizualizovaná v jednoduchých grafech a tabulkách |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| definovat cíle terénního výzkumu |
| stanovit základní postup terénního výzkumu |
| vytvořit tabulky a grafy z dat získaných vlastním měřením |
| popsat fyzickogeografické charakteristiky zvoleného zájmové území na základě terénního výzkumu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| aplikovat základní metodické postupy v reálném terénu |
| odebrat vzorky pro různé typy analýz |
| samostatně interpretovat výsledky získané terénním měřením |
| obhájit zvolené metodické postupy |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednáška s demonstrací, |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
| Samostatná práce studentů, |
| Přednáška s aktivizací studentů, |
| Diskuse, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Výstupní projekt, |
|
Doporučená literatura
|
-
Činčera, Jan; Holec, Jakub. Terénní výuka ve formálním vzdělávání. 2016.
-
Kuna, M. a kol. Nedestruktivní archeologie. Praha: Academia. Academia Praha, 2003.
|