|
Vyučující
|
-
Klečková Gabriela, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Výuka receptivních dovedností - poslech a čtení Výuka produktivních dovedností - mluvení a psaní Výuka anglického jazyka u různých věkových skupin Diferenciace jazykové výuky vycházející z rozličných potřeb studentů Motivační strategie Rozvoj autonomie studentů
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Kooperativní výuka, Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostudium studentů, Samostudium literatury, Studium textů
- Projekt individuální [40]
- 25 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 40 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 20 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 36 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| znát obsah prezentovaný v rámci předmětu ADI1Z a ADI2Z |
| Výsledky učení |
|---|
| popsat principy a kroky výuky receptivních dovedností |
| popsat principy a kroky výuky produktivních dovedností |
| popsat strategie a činnosti podmiňující rozvoj motivace a samostatnosti u studentů anglického jazyka a vysvětlit jejich vztah k rozvoji vybraných klíčových kompetencí |
| Odborné dovednosti |
|---|
| plánovat výuku receptivních a produktivních jazykových dovedností |
| aplikovat teoretické poznatky v rámci plánování diferenciované výuky |
| reflektovat na potřeby vycházející ze specifik učebního prostředí a individuálních potřeb studentů a adekvátně použít vhodné výukové postupy, které respektují tyto potřeby |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Řešení problémů, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Demonstrace dovedností, |
| Skupinová výuka, |
| Kooperativní výuka, |
| Samostudium, |
| Prezentace práce studentů, |
| Diskuse, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Řešení problémů, |
| Demonstrace dovedností, |
| Skupinová výuka, |
| Kooperativní výuka, |
| Prezentace práce studentů, |
| Diskuse, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Seminární práce, |
| Průběžné hodnocení, |
| Sebehodnocení, |
| Písemná zkouška, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Písemná zkouška, |
| Průběžné hodnocení, |
| Sebehodnocení, |
|
Doporučená literatura
|
-
Harmer J. The practice of English language teaching (4th ed.). Oxford, UK: Pearson Longman., 2007.
-
SCRIVENER, Jim. Learning teaching. 3rd ed.. Houndmills, 2011. ISBN 9780230729841.
-
UR, Penny. A course in English language teaching. 2nd ed. Cambridge, 2012. ISBN 9781107684676.
|