|
Vyučující
|
-
Klečková Gabriela, Mgr. Ph.D.
-
Skopečková Eva, doc. PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Plánování a vedení výuky. 2. Profesní růst. 3. Hodnocení a reflexe zvolených strategií a metody a vzhledem k plánovaným cílům výuky. 4. Téma vycházející z aktuálních potřeb studentů, např. řízení třídy, žáci se speciálními vzdělávacími potřebami. 5. Kompetence učitele anglického jazyka. 6. Profesní učení a kolegiální spolupráce.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Kooperativní výuka, Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostudium studentů, Samostudium literatury, Studium textů
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 12 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 13 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| znát obsah prezentovaný v rámci předmětu ADI1Z, ADI2Z, ADID3 |
| Výsledky učení |
|---|
| popsat dovednosti nosné pro úspěšnou výuku anglického jazyka |
| vyjmenovat nejméně 3 způsoby dalšího profesního růstu v oboru |
| popsat klíčové kompetence nosné pro úspěšnou výuku anglického jazyka |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vysvětlit a obhájit postupy efektivní výuky |
| analyzovat výuky z různých směrů pohledů |
| používat odbornou terminologii spojenou s obsahem předmětu |
| diskutovat flexibilně a efektivně o problematice výuce anglického jazyka, |
| sebereflektovat a sebehodnotit činnost spojenou s výukou anglického jazyka, |
| reagovat na otázky spojené s vybranými postupy ve výuce, |
| poskytovat kolegiální zpětnou vazbu |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Řešení problémů, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Demonstrace dovedností, |
| Skupinová výuka, |
| Kooperativní výuka, |
| Samostudium, |
| Prezentace práce studentů, |
| Diskuse, |
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Samostatná práce studentů, |
| Přednáška s demonstrací, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Řešení problémů, |
| Demonstrace dovedností, |
| Skupinová výuka, |
| Kooperativní výuka, |
| Prezentace práce studentů, |
| Diskuse, |
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Samostatná práce studentů, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Individuální konzultace, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Průběžné hodnocení, |
| Sebehodnocení, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Průběžné hodnocení, |
| Sebehodnocení, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Vzájemné hodnocení studentů, |
| Individuální prezentace, |
|
Doporučená literatura
|
-
Farrell, S. C. TESOL Teacher Education: A Reflective Approach. Edinburgh University Press. 2021.
-
Klečková, G., Hanušová, S., Píšová, M. et al. Rámec profesních kvalit učitele cizího jazyka. Praha: NUV. 2019.
|