Předmět: Didaktika 2 pro ZŠ

« Zpět
Název předmětu Didaktika 2 pro ZŠ
Kód předmětu KAN/ADI2Z
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Klečková Gabriela, Mgr. Ph.D.
  • Skopečková Eva, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Výuka jazykových znalostí-mluvnice. 2. Výuka slovní zásoby. 3. Výuka výslovnosti.

Studijní aktivity a metody výuky
Skupinová výuka, Kooperativní výuka, Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostudium studentů, Samostudium literatury, Studium textů
  • Kontaktní výuka - 36 hodin za semestr
  • Projekt individuální [40] - 40 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
znalosti odpovídající rozsahu předmětu ADI1Z
Výsledky učení
popsat principy a kroky výuky slovní zásoby
popsat principy a kroky výuky gramatiky
Odborné dovednosti
vysvětlit a odůvodnit volbu metod práce
aplikovat teoretické poznatky výuky jazykových znalostí při vlastní přípravě hodiny zaměřené na jednotlivé jazykové dovednosti
identifikovat způsoby rozvoje klíčových kompetencí v rámci jazykových aktivit
vyhledat v odborné literatuře a na internetu jazykové aktivity a hodnotit jejich vhodnost ve vztahu k rozvoji jazyka jakož i klíčových kompetencí
hodnotit své učitelské dovednosti a popsat své silné stránky jakož i problémové oblasti v základních didaktických dovednostech učitele anglického jazyka
používat odbornou terminologii spojenou s obsahem předmětu
aplikovat teoretické poznatky výuky jazykových znalostí při vlastní přípravě hodiny zaměřené na jednotlivé jazykové dovednosti
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Výuka podporovaná multimédii,
Řešení problémů,
Analyticko-kritická práce s textem,
Demonstrace dovedností,
Skupinová výuka,
Kooperativní výuka,
Samostudium,
Prezentace práce studentů,
Diskuse,
Odborné dovednosti
Výuka podporovaná multimédii,
Řešení problémů,
Demonstrace dovedností,
Skupinová výuka,
Kooperativní výuka,
Prezentace práce studentů,
Diskuse,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Seminární práce,
Průběžné hodnocení,
Sebehodnocení,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Sebehodnocení,
Průběžné hodnocení,
Doporučená literatura
  • Richards, J. Key issues in language teaching. Cambridge, UK, 2015.
  • SCRIVENER, Jim. Learning teaching. 3rd ed.. Houndmills, 2011. ISBN 9780230729841.
  • UR, Penny. A course in English language teaching. 2nd ed. Cambridge, 2012. ISBN 9781107684676.
  • WATKINS, Peter. The better learning research review.. Cambridge, 2022. ISBN 9781009152150.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství anglického jazyka pro základní školy (19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství anglického jazyka pro základní školy (18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství anglického jazyka pro základní školy (17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní