Předmět: Diagnostické a klasifikační metody

« Zpět
Název předmětu Diagnostické a klasifikační metody
Kód předmětu KAN/ADKM
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 2
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu Povinný, Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Klečková Gabriela, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Proč hodnotíme. 2. Co hodnotíme ve výuce anglického jazyka. 3. Formativní hodnocení a jeho strategie. 4. Plán hodnocení žáků. 5. Jak tvoříme hodnoticí nástroje. 6. Zpětná vazba. 7. Hodnocení jednotlivých složek komunikační kompetence. 8. Hodnocení jazykových znalostí.

Studijní aktivity a metody výuky
Kooperativní výuka, Diskuse, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Studium textů
  • Projekt individuální [40] - 40 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 24 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
znát základní principy efektivní výuky anglického jazyka
Výsledky učení
vysvětlit základní terminologii spojenou s hodnocením
vysvětlit kriteria pro tvorbu efektivních nástrojů hodnocení
vysvětlit způsoby hodnocení jazykových ználostí a dovedností
popsat vlastní filozofii hodnocení ve výuce anglického jazyka
Odborné dovednosti
aplikovat teoretické poznatky při tvorbě nástrojů pro hodnocení jazykových dovedností a znalostí
identifikovat vhodné nástroje hodnocení s ohledem na cíle
hodnotit procesy i výsledky učení
vhodně propojovat formativní a sumativní hodnocení
použít k hodnocení transparentní a spolehlivé procesy a kritéria
použít různé formy hodnocení podporující zejména vnitřní motivaci žáků k učení
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Řešení problémů,
Analyticko-kritická práce s textem,
Demonstrace dovedností,
Kooperativní výuka,
Samostatná práce studentů,
Diskuse,
Seminární výuka (badatelské metody),
Odborné dovednosti
Řešení problémů,
Kooperativní výuka,
Diskuse,
Seminární výuka (badatelské metody),
Demonstrace dovedností,
Analyticko-kritická práce s textem,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Průběžné hodnocení,
Sebehodnocení,
Odborné dovednosti
Formativní hodnocení,
Doporučená literatura
  • Brown H. D. Language Assessment: Principles and Classroom Practices.. White Plains, NY, Longman, 2004.
  • HUGHES, Arthur & HUGHES, Jack. Testing for Language Teachers. 3rd ed.. Cambridge, 2020. ISBN 9781009024723.
  • Cheng, L. & Fox, J. Assessment in the Language Classroom. London: Palgrave. 2017.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství anglického jazyka pro základní školy (15) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství anglického jazyka pro střední školy (16) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství anglického jazyka pro základní školy (18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství anglického jazyka pro střední školy (15) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství anglického jazyka pro základní školy (19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství anglického jazyka pro základní školy (17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní