Vyučující
|
-
Klečková Gabriela, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Proč hodnotíme. 2. Co hodnotíme ve výuce anglického jazyka. 3. Formativní hodnocení a jeho strategie. 4. Plán hodnocení žáků. 5. Jak tvoříme hodnoticí nástroje. 6. Zpětná vazba. 7. Hodnocení jednotlivých složek komunikační kompetence. 8. Hodnocení jazykových znalostí.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Kooperativní výuka, Diskuse, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Studium textů
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 24 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
znát základní principy efektivní výuky anglického jazyka |
Výsledky učení |
---|
vysvětlit základní terminologii spojenou s hodnocením |
vysvětlit kriteria pro tvorbu efektivních nástrojů hodnocení |
vysvětlit způsoby hodnocení jazykových ználostí a dovedností |
popsat vlastní filozofii hodnocení ve výuce anglického jazyka |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat teoretické poznatky při tvorbě nástrojů pro hodnocení jazykových dovedností a znalostí |
identifikovat vhodné nástroje hodnocení s ohledem na cíle |
hodnotit procesy i výsledky učení |
vhodně propojovat formativní a sumativní hodnocení |
použít k hodnocení transparentní a spolehlivé procesy a kritéria |
použít různé formy hodnocení podporující zejména vnitřní motivaci žáků k učení |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Řešení problémů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Demonstrace dovedností, |
Kooperativní výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Řešení problémů, |
Kooperativní výuka, |
Diskuse, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Demonstrace dovedností, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Formativní hodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Brown H. D. Language Assessment: Principles and Classroom Practices.. White Plains, NY, Longman, 2004.
-
HUGHES, Arthur & HUGHES, Jack. Testing for Language Teachers. 3rd ed.. Cambridge, 2020. ISBN 9781009024723.
-
Cheng, L. & Fox, J. Assessment in the Language Classroom. London: Palgrave. 2017.
|