|
Vyučující
|
-
Vice William Bradley, PhD
-
Skopečková Eva, doc. PhDr. Ph.D.
-
Klečková Gabriela, Mgr. Ph.D.
-
Reynaert Barbora, Mgr. Ph.D.
-
Potočňáková Magdaléna, PhDr. Ph.D.
-
Havránková Tereza, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Předmět rozvíjí akademické a výzkumné dovednosti, které budou studenti potřebovat v průběhu celého bakalářského studia. Náplní semináře jsou metody plánování a přípravy na psaní akademických textů, metody výzkumu odborné literatury a základní charakteristiky psaného akademického textu. Součástí semináře je i seznámení se s charakteristikami úspěšné prezentace.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Kooperativní výuka, Diskuse, Prezentace práce studentů, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Studium textů, Seminář
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 40 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
| Odborné dovednosti |
|---|
| ovládat anglický jazyk v receptivních i produktivních dovednostech na úrovni B2 nebo vyšší |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| znát základní pravidla citační normy APA |
| popsat okolnosti, které ovlivňují obsah a formu psaného nebo mluveného textu (rhetorical triangle) |
| popsat vlastnosti efektivní prezentace |
| vybrat prostředí vhodné pro daný typ prezentace |
| vysvětlit vlastnosti kvalitního odborného zdroje |
| vědět, co je plagiatorství |
| popsat rozdíl mezi běžnou a akademickou angličtinou |
| Odborné dovednosti |
|---|
| aplikovat APA při psaní akademického textu |
| identifikovat vhodné zdroje pro akademické texty |
| vytvořit vizuálně atraktivní prezentaci |
| vytvořit prezentaci zohledňující zvolené téma a jeho vztah k publiku |
| prezentovat téma vlastní volby podle pravidel efektivních prezentací |
| rozlišit akademický text od textu běžného |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Řešení problémů, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Kooperativní výuka, |
| Samostatná práce studentů, |
| Prezentace práce studentů, |
| Diskuse, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Demonstrace dovedností, |
| Diskuse, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Samostudium, |
| Prezentace práce studentů, |
| Kooperativní výuka, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Individuální prezentace, |
| Průběžné hodnocení, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Individuální prezentace, |
| Sebehodnocení, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Doporučená literatura
|
-
Publication Manual of the American Psychological Association.. Washington, DC, 2009.
-
Anderson, K., J. Maclean, a T. Lynch. Study speaking. 2nd ed.. Cambridge, 2004.
-
Jordan, R. R. Academic writing course: study skills in English 3rd ed.. Harlow, 1999.
-
Reinhert M. S. Giving Academic Presentations. Ann Harbor, 2002.
|