|
Vyučující
|
-
Quinn Justin, doc.
-
Hubáčková Iva, Mgr.
|
|
Obsah předmětu
|
Tento předmět má dva primární aspekty. Prvním je konsolidace dosavadních znalostí lingvistických disciplín a jazykového systému s pomocí praktické aplikace v kontextu globálních angličtin. Druhým je zkoumání a prohlubování pochopení role učitele skrze znalost lingvistiky a rozvoj dovedností, které studentům umožní efektivní didaktickou transformaci klíčových lingvistických konceptů. Studenti se budou zabývat analýzou psaných textů, online sdělovacích prostředků, filmů, videí, reklam a dalších relevantních příkladů jazykového materiálu.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška, Seminář
- Kontaktní výuka
- 22 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 10 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 30 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - systém a funkce jazykových struktur - principy osvojování mateřského a cizího/druhého jazyka |
| - system and function of language structures - principles of mother tongue and foreign/second language acquisition |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - popsat a vysvětlit, jak funguje jazykový systém a jakým způsobem jsou jednotlivé plány propojeny |
| - describe and explain how the language system works and how the different plans are connected |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| popsat hlavní plány jazykového systému popsat rozdíly stylu a registru dle média popsat hlavní variety globální angličtiny |
| describe the main plans of the language system describe the differences in style and register according to medium describe the main varieties of global English |
| Odborné dovednosti |
|---|
| analyzovat diskurz anglofonních médií v souvislostech osvojování a výuky angličtiny jako cizího/druhého jazyka identifkovat některé variace globální angličtiny |
| analyse the discourse of English language media in the context of learning and teaching English as a foreign/second language identify some variations of global English |
| didakticky transformovat znalost jazykového systému při jeho užití v kontextu |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednáška založená na výkladu, |
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Samostudium, Diskuse |
| Samostudium, |
| Diskuse, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Přednáška založená na výkladu, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Individuální prezentace, |
| Seminární práce, |
| Průběžné hodnocení, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Individuální prezentace, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Seminární práce, |
| Průběžné hodnocení, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Portfolio, |
|
Doporučená literatura
|
|