Vyučující
|
-
Havránková Tereza, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
ICT a principy učení se cizímu jazyku Principy efektivního použití ICT Různé typy nástrojů a aktivit Tvorba materiálů
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
E-learning, Kooperativní výuka, Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Studium textů
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
Odborné dovednosti |
---|
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
popsat a vysvěstlit principy jak efektivně integrovat ICT do výuky |
vyjmenovat škálu nástrojů, které maji k dispozici při integraci ICT do výuky |
sdělit příklady jazykových aktivit za použití ICT |
Odborné dovednosti |
---|
použít spektrum online nástrojů a aplikací pro vzdělávací účely |
vytvořit a plánovat jazykové činnosti za použití ICT |
identifikovat výhody a nevýhody online nástrojů a app z pohledu jejich přínosu do výuky aj |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
mgr. studium: efektivně a kriticky využít nástrojů umělé inteligence a nést konečnou odpovědnost za výsledek své práce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Demonstrace dovedností, |
Kooperativní výuka, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti |
---|
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti |
---|
Výuka podporovaná multimédii, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Demonstrace dovedností, |
Kooperativní výuka, |
Řešení problémů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Výstupní projekt, |
Odborné dovednosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Dudeney, G., & Hockly, N.:. How to Teach English with Technology.. UK: Pearson Longman, 2008.
-
HOCKLY, Nicky. Nicky Hockly's 50 essentials for using learning technologies. Cambridge: Cambridge University Press and Assessment. 2022.
-
LUTGE, Christiane, & MERSE, Thorsten. Digital teaching and learning: Perspectives for English language education.. Narr Francke Attempto Verlag, 2021. ISBN 9783823382447.
-
White, G., a A. Walker. Technology Enhanced Language Learning: Connecting Theory and Practice.. Oxford, 2013.
|