Předmět: Užití inf. a kom. technologií ve výuce

« Zpět
Název předmětu Užití inf. a kom. technologií ve výuce
Kód předmětu KAN/AICT
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Havránková Tereza, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
ICT a principy učení se cizímu jazyku Principy efektivního použití ICT Různé typy nástrojů a aktivit Tvorba materiálů

Studijní aktivity a metody výuky
E-learning, Kooperativní výuka, Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Studium textů
  • Kontaktní výuka - 26 hodin za semestr
  • Projekt týmový [20-60 / počet studentů] - 20 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady
Odborné dovednosti
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady
Obecné způsobilosti
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
Výsledky učení
Odborné znalosti
popsat a vysvěstlit principy jak efektivně integrovat ICT do výuky
vyjmenovat škálu nástrojů, které maji k dispozici při integraci ICT do výuky
sdělit příklady jazykových aktivit za použití ICT
Odborné dovednosti
použít spektrum online nástrojů a aplikací pro vzdělávací účely
vytvořit a plánovat jazykové činnosti za použití ICT
identifikovat výhody a nevýhody online nástrojů a app z pohledu jejich přínosu do výuky aj
Obecné způsobilosti
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky,
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory,
mgr. studium: efektivně a kriticky využít nástrojů umělé inteligence a nést konečnou odpovědnost za výsledek své práce,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
E-learning,
Výuka podporovaná multimédii,
Řešení problémů,
Analyticko-kritická práce s textem,
Demonstrace dovedností,
Kooperativní výuka,
Diskuse,
Odborné dovednosti
E-learning,
Výuka podporovaná multimédii,
Řešení problémů,
Demonstrace dovedností,
Samostudium,
Diskuse,
Obecné způsobilosti
Výuka podporovaná multimédii,
Seminární výuka (diskusní metody),
Demonstrace dovedností,
Kooperativní výuka,
Řešení problémů,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Průběžné hodnocení,
Sebehodnocení,
Výstupní projekt,
Odborné dovednosti
Průběžné hodnocení,
Sebehodnocení,
Individuální prezentace,
Obecné způsobilosti
Průběžné hodnocení,
Sebehodnocení,
Individuální prezentace,
Doporučená literatura
  • Dudeney, G., & Hockly, N.:. How to Teach English with Technology.. UK: Pearson Longman, 2008.
  • HOCKLY, Nicky. Nicky Hockly's 50 essentials for using learning technologies. Cambridge: Cambridge University Press and Assessment. 2022.
  • LUTGE, Christiane, & MERSE, Thorsten. Digital teaching and learning: Perspectives for English language education.. Narr Francke Attempto Verlag, 2021. ISBN 9783823382447.
  • White, G., a A. Walker. Technology Enhanced Language Learning: Connecting Theory and Practice.. Oxford, 2013.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství anglického jazyka pro základní školy (19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství anglického jazyka pro základní školy (18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství anglického jazyka pro základní školy (17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství anglického jazyka pro základní školy (15) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství anglického jazyka pro střední školy (16) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství anglického jazyka pro střední školy (15) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní