|
Vyučující
|
-
Havránková Tereza, Mgr. Ph.D.
-
Tollet William Andrew, Bc. et Mgr. M.Litt.
-
Skopečková Eva, doc. PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Je rozvíjena schopnost recepce, interakce a produkce, jak ústní, tak písemné. Studenti si rozšiřují slovní zásobu a procvičují gramatické jevy. Témata, ve kterých se rozvíjí všechny jazykové dovednosti a zároveň jazykový systém 1/Rozvoj (včetně tematicky zaměřené gramatiky, čtení, poslechu, slovní zásoby, mluvení a výslovnosti) 2/Alternativní cestování (včetně tematicky zaměřené gramatiky, čtení, poslechu, slovní zásoby, mluvení a výslovnosti) 3/Přídorní zdroje (včetně tematicky zaměřené gramatiky, čtení, poslechu, slovní zásoby, mluvení a výslovnosti) 4/Zprávy (včetně tematicky zaměřené gramatiky, čtení, poslechu, slovní zásoby, mluvení a výslovnosti)
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů, Studium textů, Seminář, Exkurze, výuka v terénu
- E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
- 42 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 10 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 20 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 40 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Znalost slovní zásoby a gramatiky minimálně na úrovni B1+ dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (SERR). |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Řečové dovednosti (mluvení, psaní, čtení, poslech) minimálně na úrovni B1+ dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (SERR). |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| rozsah slovní zásoby pro témata související s vývojem, alternativním cestováním, přírodní zdroje, zprávy. |
| gramatické prvky související s tématy vývoj, alternativní cestování, přírodní zdroje, zprávy. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Umí se vyjadřovat sebevědomě, jasně a zdvořile ve formálním nebo neformálním jazyce, přiměřeně situaci a osobě (osobám), které se to týká. |
| Dokáže komunikovat spontánně, často prokazuje plynulost a lehkost vyjadřování i v delších složitých úsecích řeči. |
| Dokáže psát srozumitelné, podrobné texty na různá témata související s oblastí jeho zájmu, sspojovat a hodnotit informace a argumenty z různých zdrojů. |
| Dokáže číst s velkou mírou samostatnosti, přizpůsobuje styl a rychlost čtení různým textům a účelům a selektivně používá vhodné referenční zdroje. |
| Dokáže porozumět článkům a zprávám týkajícím se současných problémů, v nichž autoři zaujímají určitá stanoviska nebo názory. |
| Rozumí standardnímu mluvenému projevu v přímém přenosu nebo vysílání na známá i neznámá témata, s nimiž se běžně setkává v osobním, společenském, akademickém nebo profesním životě. |
| Dokáže jasně a podrobně popsat a prezentovat vybraných témat týkajících se oblasti jeho/jejího zájmu, přičemž své myšlenky rozvádí a podporuje vedlejšími body a relevantními příklady. |
| Umí plynně, přesně a efektivně používat jazyk ve vybraných tématech, přičemž jasně označuje vztahy mezi myšlenkami. |
| Dokáže spontánně komunikovat s dobrou gramatickou kontrolou bez větších známek nutnosti omezovat to, co chce říci, a přijmout úroveň formálnosti odpovídající okolnostem. |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Řešení problémů, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Demonstrace dovedností, |
| Samostudium, |
| Samostatná práce studentů, |
| Prezentace práce studentů, |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Kooperativní výuka, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Kooperativní výuka, |
| Prezentace práce studentů, |
| Samostatná práce studentů, |
| Samostudium, |
| Demonstrace dovedností, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Řešení problémů, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Test, |
| Individuální prezentace, |
| Průběžné hodnocení, |
| Sebehodnocení, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Test, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Individuální prezentace, |
| Průběžné hodnocení, |
| Sebehodnocení, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Průběžné hodnocení, |
|
Doporučená literatura
|
-
STEPHENSON, Helen, HUGHES, John, a DUMMETT, Paul. Life. Upper Intermediate. Student's Book. 3rd ed.. National Geographic Learning, 2025. ISBN 9798214181042.
|