Vyučující
|
-
Klečková Gabriela, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Tento seminář představí studentům metodické principy a postupy při výuce odborně zaměřené angličtiny (English for specific purposes - ESP). Studenti se seznámí s analýzou potřeb studentů, jako základním východiskem ESP, a její následnou aplikací při plánování a organizaci výuky. Studenti taktéž získají odborné znalosti jak prakticky realizovat výuku ESP v kontextu českého prostředí, vytvářet výukové materiály a využívat je při výuce tak, aby efektivně přispěly k rozvoji odborných jazykových dovedností a znalostí. V rámci semináře studenti získají i přehled o výukových materiálech v oblasti ESP.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Kooperativní výuka, Diskuse, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Samostudium literatury, Seminář
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 30 hodin za semestr
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
popsat základní východiska ESP |
Odborné dovednosti |
---|
udělat analýzou potřeb studentů |
aplikovat poznatky z analýzy potřeb při plánování a organizaci výuky |
vytvořit výukové materiály a využívat je při výuce tak, aby efektivně přispěly k rozvoji odborných jazykových dovedností a znalostí |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Průběžné hodnocení, |
Výstupní projekt, |
Doporučená literatura
|
-
Basturkmen, H. Ideas and options in English for specific purposes. Mahwah, NJ, 2005.
-
Dudley-Evans, T. & M. J. St. John. Developments in English for specific purposes: A multi-disciplinary approach. New York, 1998.
-
Harwood, N. English language teaching materials: Theory and practice.. Cambridge, 2010.
-
Orr, T. English for specific purposes.. Alexandria, VA, 2002.
|