|
Vyučující
|
-
Klečková Gabriela, Mgr. Ph.D.
-
Skopečková Eva, doc. PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
teorie osvojování cizího jazyka a elementy, které procesy osvojování ovlivňují vliv principů osvojování cizího jazyka na výuku ve školním prostředí
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Kooperativní výuka, Diskuse, Prezentace práce studentů, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Samostudium literatury
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 30 hodin za semestr
|
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| popsat jednotlivá stadia a procesy osvojování mateřského a cizího jazyka a to v rovině lexikální, gramatické i řečové |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vysvětlit, jak dochází k osvojení mateřského a cizího jazyka |
| analyzovat jazykový projev z pohledu teorie osvojování cizího jazyka |
| propojit teorie osvojování s výukou aj |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Skupinová výuka, |
| Kooperativní výuka, |
| Samostudium, |
| Samostatná práce studentů, |
| Prezentace práce studentů, |
| Diskuse, |
| Seminární výuka (badatelské metody), |
| Hodnotící metody |
|---|
| Průběžné hodnocení, |
| Výstupní projekt, |
|
Doporučená literatura
|
-
DeKeyser, R. M. Practice in a second language. Cambridge, 2007.
-
Ellis, R. a N. Shintani. Exploring language pedagogy through second language acquisition research. Londýn, 2014.
-
Lightbown, P. M., a N. Spada. How languages are learned. 4th ed. Oxford, 2013.
-
Ortega, L. Understanding second language acquisition. Londýn, 2009.
|