|
Vyučující
|
-
Havránková Tereza, Mgr. Ph.D.
-
Klečková Gabriela, Mgr. Ph.D.
-
Karasová Jiřina, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Principy výuku aj u dětí mladšího školního věku Jazykové kurikulum Výuka a hodnocení jazykových prostředků v cizojazyčné výuce: slovní zásoba z didaktického hlediska; zvuková podoba cizího jazyka z didaktického hlediska; základy mluvnické stavby cizího jazyka z didaktického hlediska. Plánování výuky zaměřené na slovní zásobu a mluvnici.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Demonstrace dovedností, Seminární výuka, Samostudium literatury, Seminář
- Kontaktní výuka
- 6 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 20 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
- 20 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Znalost slovní zásoby a gramatiky minimálně na úrovni B2 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (SERR). |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Řečové dovednosti (mluvení, psaní, čtení, poslech) minimálně na úrovni B2 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (SERR). |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| charakterizovat věkové zvláštnosti a způsoby učení se žáka 1. stupně, |
| popsat principy a kroky výuky jednotlivých jazykových prostředků - slovní zásoba, mluvnice, |
| odborná terminologie spojená s obsahem předmětu, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| aplikovat teoretické poznatky výuky a hodnocení jednotlivých jazykových prostředků při vlastní přípravě hodiny zaměřené na jednotlivé prostředky a to jak individuálně tak i integrovaně, |
| používat odbornou terminologii spojenou s obsahem předmětu |
| kriticky posuzovat metodické postupy a vysvětlovat jejich vhodnost či nevhodnost pro výuku v daném kontextu. |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Skupinová výuka, |
| Samostatná práce studentů, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Skupinová výuka, |
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Samostatná práce studentů, |
| Řešení problémů, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Seminární výuka (badatelské metody), |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Průběžné hodnocení, |
| Sebehodnocení, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Sebehodnocení, |
| Průběžné hodnocení, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Průběžné hodnocení, |
|
Doporučená literatura
|
-
McKAY, Penny. Assessing Young Language Learners.. Cambridge: Cambridge University Press, 2005. ISBN 9780511733093.
-
READ, Carol. Carol Read's 101 Tips for Teaching Primary Children.. Cambridge: Cambridge University Press, 2023. ISBN 9781009086431.
-
SHIN, Joan Kang, a CRANDALL, JoAnn. Teaching Young Learners English. National Geographic Learning, 2014. ISBN 9781111771379.
-
SHIN, Joan Kang, SAVIC, Vera, a MACHIDA, Tomohisa. The 6 Principles for Exemplary Teaching of English Learners: Young Learners in a Multilingual World. TESOL Press., 2021. ISBN 9781945351983.
|