|
Vyučující
|
-
Klečková Gabriela, Mgr. Ph.D.
-
Havránková Tereza, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Tento předmět je závěrečným předmětem didaktik angličtiny. Souhrnně reflektuje teoretická východiska výuky anglického jazyka u dětí na prvním stupni ZŠ. Studenti v propojení se zkušenostmi s výukou v rámci pedagogické praxe hodnotí své učitelské dovednosti ve vztahu ke kompetencím popsaných v European Portfolio for Student Teachers of Languages a sdílejí své zkušenosti formou komunitní učební skupiny. Na základě zjištění svých silných stránek a oblastí potřeb dalšího profesního růstu a problémů, se kterými se studenti setkali, studenti navrhují obsahovou náplň seminářů a definují si cesty dalšího profesního vzdělávání ve spolupráci se spolužáky a vyučujícím. Plánování a vedení výuky Profesní učení Mentoring Témata dle vlastních potřeb
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Kooperativní výuka, Diskuse, Prezentace práce studentů, Demonstrace dovedností, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů, Seminář
- Projekt individuální [40]
- 20 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 10 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| obsah prezentovaný v rámci předmětu KAN / ME1, ME2, ME3, ME4; |
| Odborné dovednosti |
|---|
| dovednosti spojené s tématy a problematikou prezentovanými v rámci předmětu KAN / ME1, ME2, ME3, ME4 |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| není požadováno |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| popsat dovednosti nosné pro úspěšnou výuku anglického jazyka |
| vyjmenovat nejméně 3 oblasti způsoby dalšího profesního růstu ve výuce aj |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vysvětlit a obhájit postupy efektivní výuky |
| analyzovat výuky z různých směrů pohledů |
| aplikovat poznatky do plánování a hodnocení výuky |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
| mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Demonstrace dovedností, |
| Skupinová výuka, |
| Kooperativní výuka, |
| Samostudium, |
| Samostatná práce studentů, |
| Prezentace práce studentů, |
| Diskuse, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Demonstrace dovedností, |
| Diskuse, |
| Kooperativní výuka, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Samostudium, |
| Samostatná práce studentů, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Test, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Portfolio, |
| Individuální prezentace, |
| Průběžné hodnocení, |
| Sebehodnocení, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Sebehodnocení, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Seminární práce, |
|
Doporučená literatura
|
-
SHIN, J. K., & CRANDALL, J. A. Teaching young learners English: From theory to practice. Boston, 2014.
-
SLATTERY, M. & WILLIS, J. English for Primary Teachers: a handbook of activities and classroom language. Oxford, 2001. ISBN 0-19-437563-3.
|