|
Vyučující
|
-
Klečková Gabriela, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Úvod do předmětu. Nástin vývoje a současné tendence metodických směrů cizojazyčného vyučování. Plánování (RVP ZV/ŠVP, Evropský referenční rámec, cíle, struktura hodiny, příprava). Výukové materiály (kritéria efektivních materálů a jejich hodnocení, typy materiálů a zdrojů, tvorba a adaptace materialů)
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Kooperativní výuka, Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostudium studentů, Samostudium literatury, Studium textů
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 36 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
| Výsledky učení |
|---|
| vysvětlit aspekty ovlivňující proměnlivost metodiky cizích jazyků |
| znát problematiku jazykového kurikula |
| vyjmenovat oblasti, které jsou součástí plánování výuky |
| popsat aspekty řízení třídy z pohledu výuky cizích jazyků |
| Odborné dovednosti |
|---|
| začít kriticky posuzovat metodické postupy a vysvětlovat jejich vhodnost či nevhodnost pro výuku v daném kontextu. |
| analyzovat a hodnotit užitečnost výukových materiálů na základě aktuálních kriterií tzn. vycházející z potřeb učebního kontextu (trendy, ŠVP, potřeby různých typů studentů atd.) |
| navrhnout řešení různých situací spojených s řízením třídy |
| používat odbornou terminologii spojenou s obsahem předmětu |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Řešení problémů, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Demonstrace dovedností, |
| Skupinová výuka, |
| Kooperativní výuka, |
| Samostudium, |
| Prezentace práce studentů, |
| Diskuse, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Seminární práce, |
| Průběžné hodnocení, |
| Sebehodnocení, |
|
Doporučená literatura
|
-
Harmer J. The practice of English language teaching (4th ed.). Oxford, UK: Pearson Longman., 2007.
-
SCRIVENER, Jim. Classroom management techniques.. Cambridge, 2012. ISBN 9780521741859.
-
SCRIVENER, Jim. Learning teaching. 3rd ed.. Houndmills, 2011. ISBN 9780230729841.
-
UR, Penny. A course in English language teaching. 2nd ed. Cambridge, 2012. ISBN 9781107684676.
|