|
Vyučující
|
-
Klečková Gabriela, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Výuka receptivních jazykových dovedností - čtení a poslech - a jazykových znalostí-mluvnice, slovní zásoba, výslovnost - a jejich vzájemná integrace
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Kooperativní výuka, Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostudium studentů, Samostudium literatury, Studium textů
- Kontaktní výuka
- 36 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| sDID1 |
| Výsledky učení |
|---|
| popsat principy a kroky výuky slovní zásoby |
| popsat principy a kroky výuky gramatiky |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vysvětlit a odůvodnit volbu metod práce |
| aplikovat teoretické poznatky výuky jazykových znalostí při vlastní přípravě hodiny zaměřené na jednotlivé jazykové dovednosti |
| identifikovat způsoby rozvoje klíčových kompetencí v rámci jazykových aktivit |
| vyhledat v odborné literatuře a na internetu jazykové aktivity a hodnotit jejich vhodnost ve vztahu k rozvoji jazyka jakož i klíčových kompetencí |
| hodnotit své učitelské dovednosti a popsat své silné stránky jakož i problémové oblasti v základních didaktických dovednostech učitele anglického jazyka |
| používat odbornou terminologii spojenou s obsahem předmětu |
| aplikovat teoretické poznatky výuky jazykových znalostí při vlastní přípravě hodiny zaměřené na jednotlivé jazykové dovednosti |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Řešení problémů, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Demonstrace dovedností, |
| Skupinová výuka, |
| Kooperativní výuka, |
| Samostudium, |
| Prezentace práce studentů, |
| Diskuse, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Seminární práce, |
| Průběžné hodnocení, |
| Sebehodnocení, |
|
Doporučená literatura
|
-
Harmer J. The practice of English language teaching (4th ed.). Oxford, UK: Pearson Longman., 2007.
-
SCRIVENER, Jim. Learning teaching. 3rd ed.. Houndmills, 2011. ISBN 9780230729841.
-
UR, Penny. A course in English language teaching. 2nd ed. Cambridge, 2012. ISBN 9781107684676.
|